Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 27, 2014 Share Skrevet Januar 27, 2014 Har en 120d 2007 58kDa bilen/oljen i girbox er kald er den vanskelig å få i gir.Pratet med bmw i tr.heim idag. de sa de ikke hadde hørt om dette problemet før, men anbefalte meg å se over/smøre overføringen fra girspake til box, (Gjort det idag, ikke forskjell) ifølge nettet finner jeg mange tilfeller på dette.har prøvd å bytte girolje men til ingen nytte.Noen som har vært borti lignende ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pervik Skrevet Januar 27, 2014 Share Skrevet Januar 27, 2014 Har ett spørsmål jeg også ang gir Hver gang jeg skal til og starte bilen og den står i gir er den vanskelig og få i fri. Virker ut som den kiler seg på en måte. Bør jeg skifte gir olje da og hvor ofte bør jeg skifte gir olje, eller er det kulden som gjør det? Gjelder en Bmw e92 09 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2014 Har ett spørsmål jeg også ang gir Hver gang jeg skal til og starte bilen og den står i gir er den vanskelig og få i fri. Virker ut som den kiler seg på en måte. Bør jeg skifte gir olje da og hvor ofte bør jeg skifte gir olje, eller er det kulden som gjør det? Gjelder en Bmw e92 09 mod. Er den vanskelig å få i gir da den er kald da ? eller bare fri ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Januar 27, 2014 Share Skrevet Januar 27, 2014 Jeg har samme problemet, skjer kun på vinterstid. 2007 e87 118d 80k Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 27, 2014 Share Skrevet Januar 27, 2014 Det der er helt normalt på bilene der. Hjelper å bytte gearkasse olje, og trykke inn og ut med clutchen 2-3 ganger før du setter den i gir. Har en E87 118d selv 2007 som jeg har hatt siden 2009, ble kjøpt på 75000 km, og nå har den kjørt 134000. Og null problem, blir en vane sak det med litt hard gearing på vinters tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2014 Kontaktet bmw. De trodde svinghjulet var slitt. Da ville jeg få slike symptomer bytte svinghjul hver 50000 blir dyrt Men er jo like tung da den er avslått. Noen formeninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 28, 2014 Share Skrevet Januar 28, 2014 Kontaktet bmw. De trodde svinghjulet var slitt. Da ville jeg få slike symptomer bytte svinghjul hver 50000 blir dyrt Men er jo like tung da den er avslått. Noen formeninger? Les hva bla. han over skriver. giroljen. Hvordan girolje skiftet du til? Min 2006mod med 210 000km på tellern er silkemyk å gire etter oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2014 Castrol.. den de anbefalte. Men har bestilt ny. Redline d6 atf. Hvilken byttet du til? Var din slik før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 28, 2014 Share Skrevet Januar 28, 2014 Min 06mod 118d er også hard å sette i 1 gir når den har vært i fri, men hvis jeg først går innom 3.gir da går den fint i 1 gir etterpå. Er ikke noe problem under kjøring eller om det er sommer/vinter. Kan hende det hjelper å bytte girolje. For teste det neste gang den skal få litt service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 28, 2014 Share Skrevet Januar 28, 2014 Castrol.. den de anbefalte. Men har bestilt ny. Redline d6 atf. Hvilken byttet du til? Var din slik før? Hvilken Castrol olje? Disse girkassene skal ikke ha ATF olje, så feil oljetype vil gjøre de ekstra vanskelige. Etter anbefaling fra babybmw forumet, så valgte jeg å bytte til Redline MTL olje. Og girkassen ble som ny etterpå. Denne kan bla Mekonomen skaffe. http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=45&pcid=7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2014 tappet du bare ut og fylte ny,eller ?Syntrans B 75W. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2014 http://www.redlineoil.com/news_article.aspx?id=13Jo de anbefaler ATF på Manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pervik Skrevet Januar 28, 2014 Share Skrevet Januar 28, 2014 Er den vanskelig å få i gir da den er kald da ? eller bare fri ? Hver gang jeg parkerer setter jeg den i første gir, men når jeg skal starte den x antall timer etter er den hard og få i fri. Når jeg får den i gir er det ingen problem og skifte mellom girene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 28, 2014 Share Skrevet Januar 28, 2014 http://www.redlineoil.com/news_article.aspx?id=13 Jo de anbefaler ATF på Manuell. Hva med å høre på de som faktisk har erfaring, istedet for å tulle rundt uten å undersøke skikkelig først? Redline MTL oljen er den beste oljen til disse kassene. ATF oljen er en halvgod løsning, som "fungerer på alt". Visst du leser artikkelen skikkelig, så står det også der: "While respected BMW tech expert Mike Miller (and Bavarian, as well) confidently recommends MTL for every BMW manual gearbox without complaints, Red Line follows a baseline closer to the factory recommendations. The early gearboxes (through 1983) take our MTL, a 70W80 GL-4 fluid." Man tapper selvfølgelig av den gamle oljen, før man fyller på ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2014 Ja seff- men tenkte på rens eller slikt Men om du ser viskositeten på orginal og mtl er mtl tykkere en org om jeg ikke tar feil. men kan prøve siden du har hatt suksess Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå