gogutn Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Kort fortalt, bilen lever sitt eget liv fortiden. Dette gjelder en BMW E39 523IA 1997mod Noen ganger da motoren er kald kan den starte på normal måte og noen ganger så høres det ut som motoren druknes av for mye drivstoff og det har hendt 4 ganger at motoren stopper å går når bilen er i trafikk, værste var vell i 70sonen da hele dritten stoppet opp så måtte trille inn til siden men alt av elektronikk fungerer men motoren har slått seg av. Og når motoren er varm og bilen står å går på tomgang så stopper også motoren etter maks 3MIN.. Det samme gjelder når motoren er varm og jeg skal prøve å få start så er den jævlig seig med å starte, du hører bilen prøver å starte men får ikke tilstrekkelig med turtall for å gå på egen maskin så må gi gass for at det ska bli liv og når jeg først får start og ska gi litt gass på tomgang så hører du motoren holder på å drukne. Batteriet er helt nytt. Håper noen forstår problemet og kan hjelpe før jeg kontakter et verksted som bruker 5timer på å finne ut feilen Fått tips om at det kan være "falsk luft" men vil også høre med på siden her om hva dere trur..
LK Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 Det kan være kam eller veivsensor,men du burde ha bilen på diagnose så slipper du å bytte en haug med deler forgjeves. Om det er falskluft kan du prøve spraye startgass rundt på belgene og innsuget og høre om det er økning i turtallet.
Flick Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 Har akkurat samme problemet. Bilen fungerte bra i sommeren(når jeg kjøpte den). Når det blei kaldt ute, billen begynte å stoppe når motoren er varm. Stopper bare når jeg kjører sakte eller stopper. Hvis jeg venter til motoren blir kald, då starten den meg en gang. + radiotoren lekker, antispinn nettopp gikk til helvete, dårlig varme apparat, vifte bråker når jeg setter den på full fart. begynner å hate e39
MrBrum Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 gogutn og Flick, tror dere begge sliter med kam/veiv sensor. Kan være andre ting også. Det trengs diagnose hvis man vil unngå "skift og se" metoden. Hvor i landet holder du til?
MrBrum Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 Har akkurat samme problemet. Bilen fungerte bra i sommeren(når jeg kjøpte den). Når det blei kaldt ute, billen begynte å stoppe når motoren er varm. Stopper bare når jeg kjører sakte eller stopper. Hvis jeg venter til motoren blir kald, då starten den meg en gang. + radiotoren lekker, antispinn nettopp gikk til helvete, dårlig varme apparat, vifte bråker når jeg setter den på full fart. begynner å hate e39 Ingenting varer evig. Vil du unngå vedlikehold, må du slutte å kjøre bil. At antispinn ikke virker kan være en føler på venstre bakhjul. Varmeapparatet blir dårligere med årene hvis kjølesystemet aldri har fått skiftet kjølevæske, da blir det grøt som tetter systemet. Men det kan også være en grumsete ventil. Er ikke sikker på navnet på denne ventilen, men den siter montert på venstre skjerm, ca under gass spjeldet. Kan være at en rens av denne løser problemet.
gogutn Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Skrevet Januar 29, 2014 Takk for svar Mrbrum, holder til i Trondheim. Blir mest sannsynlig verksted for min del ganske snart, bare greit å vite om noen har hadd disse symtomene fra før av så er det enklere å sjekke ut om disse delene er defekt
MrBrum Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 Hvis du søker på diagnose tråden her inne, kanskje du finner noen som kan hjelpe til med diagnose på bilen din.
Otis Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 Jeg holder til i Trondheim og svarte egentlig til gogutn. Men sørlandet er det nok endel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå