lampeskjerm Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Hei Var litt uheldig på glatta idag og skled med bakhjulet inn i en fortauskant. Gikk kanskje i mellom 20 og 30 km/t - ingen herjing bare for å understreke det. Bilen var ikke helt ok å kjøre etterpå, og dro mot høyre når jeg holdt rattet rett. Noen som vet hva som kan gå galt her? Og evt om det er dyrt å fikse? Aner vel nesten svaret på den Får vel svar fra BMW i morgen, men har lite peiling på slikt, så er litt nysgjerrig på det. Bilen er en F30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Hvis du er heldig: Hjulstilling har blitt slått ut av posisjon og trenger bare stilles igjen. Hvis du er uheldig: Bærearmer, stag osv. ble slått skjeve og må byttes. Kan være én ting som er bøyd, kan være alt. Hehe. Vanskelig å si på denne måten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Har gjort noe lignende, på verkstedet sa de at jeg hadde slitasje/slakk i ytre drivakselledd (kan ha vært slik før smellen) , felgen ble forøvrig skjev. Vil anbefale deg å se på felgen da det vil gi en pekepinn på hvor kraftig du traff, dessuten så kan det være at det er kun felgen som er blitt skjev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2014 Har gjort noe lignende, på verkstedet sa de at jeg hadde slitasje/slakk i ytre drivakselledd (kan ha vært slik før smellen) , felgen ble forøvrig skjev. Vil anbefale deg å se på felgen da det vil gi en pekepinn på hvor kraftig du traff, dessuten så kan det være at det er kun felgen som er blitt skjev. Nå står den hos BMW, så får ikke sett på hverken bil eller felg nå. Var heller ikke lett å se når det skjedde ettersom det var mørkt ute, men sånn ved det blåtte øyet så ikke felgen skjev ut. Får bare håpe på det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2014 Hvis du er heldig: Hjulstilling har blitt slått ut av posisjon og trenger bare stilles igjen. Hvis du er uheldig: Bærearmer, stag osv. ble slått skjeve og må byttes. Kan være én ting som er bøyd, kan være alt. Hehe. Vanskelig å si på denne måten Hehe, var vel godt sagt. Har vel tenkt tanken at det kan bli alt fra noen høvdinger til at det er mest lønnsomt å ta en telefon til forsikringen Takk for svar uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Vis du var like uheldig som meg da jeg sklei i en kantstein med E60en, så har du bøyd bakstillinga Jeg bøyde hele jævla driten, inkludert ramma, og bilen har stått på verksted siden 10 Desember, og anses å være friskmeldt i løpet av begynnelsen av uken etter neste uke tenker jeg, vis alt går som planlagt Og hele greia tror jeg kommer på bortimot 60 lapper edit : og jeg knuste felgen, ene eika datt av nesten, bare at bilen ikke dro til noen sider, gikk akkurat som før, bare at jeg hadde null DSC, ASC osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Gjort det samme med en Hiace. Felger ble fullstendig skakkjørt, ingenting annet røk i stykker. Så er den bilen ganske skuddsikker også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Jeg gjorde det samme med e36'n i helgen, dekket på bakfelgen vrengte seg av. Var bare å fylle det opp igjen med luft og tut og kjør! Hadde dette skjedd med en bil jeg bryr meg mere om, så kan du være sikker på at mye mere hadde gått i stykker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2014 Var vel ikke helt av den heldige typen virker det som. Var en liten haug med deler som var gåent i tillegg til en ødelagt felg. Så bare delene kom på rundt 20 høvdinger så det ut til. Heldigvis har man forsikring.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andycam Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Lønner det seg å bruke forsikring på en slik skade? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Var vel ikke helt av den heldige typen virker det som. Var en liten haug med deler som var gåent i tillegg til en ødelagt felg. Så bare delene kom på rundt 20 høvdinger så det ut til. Heldigvis har man forsikring.... Hos meg havna det på 60 Lønner det seg å bruke forsikring på en slik skade? Det avhenger av forsikringsdekning og egenandel, jeg som har kasko med leiebil og 8000 i egenandel blei råda til og ta det på forsikringa vis det kom på over 15 lapper, noe det også gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2014 Lønner det seg å bruke forsikring på en slik skade? Det er akkurat i brytningspunktet for min del. Blir omtrent det samme, og selv om jeg kunne betalt det med en gang er det mer komfortabelt å spre det utover noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå