Super1 Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 Sjekket idag at bensinnivået var blitt lavt, Kan jeg bruke motorolje fra bensinstasjon eller europris osv eller vil det krasje med oljen som jeg har fra før. Bensinstasjon olje er Helix (helsyntetisk) og europris olje er Total og mobil super Skal innom alf lie på mandag og få sjekket ulyder bak. Men tenkte å ta oljeskift selv neste uke. Kan jeg vente til da med å fylle på litt? Så kjøper jeg castrol olje og bytter filteret å. kjører ikke så mye disse dagene. Vet ikke hvor lenge oljenivået har vært lavt men merker tungt/kaldstart siden det begynte med minus grader, men sjekket oljen først idag. Takker for raskt svar!
Super1 Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Skrevet Januar 31, 2014 Sjekket idag at bensinnivået var blitt lavt, Kan jeg bruke motorolje fra bensinstasjon eller europris osv eller vil det krasje med oljen som jeg har fra før. Bensinstasjon olje er Helix (helsyntetisk) og europris olje er Total og mobil super Skal innom alf lie på mandag og få sjekket ulyder bak. Men tenkte å ta oljeskift selv neste uke. Kan jeg vente til da med å fylle på litt? Så kjøper jeg castrol olje og bytter filteret å. kjører ikke så mye disse dagene. Vet ikke hvor lenge oljenivået har vært lavt men merker tungt/kaldstart siden det begynte med minus grader, men sjekket oljen først idag. Takker for raskt svar! Forresten hvor kan jeg få tak i motorolje i Oslo ( EDGE Pro. BMW LL04 0W-30 (bmw anbefaler til bilen min)
rimol1993 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Har du lite olje på bilen så anbefaler jeg å fylle opp med en gang. Man skal også alltid ha på samme type olje som det er på bilen fra før av, da forskjellige typer/merker har en tendens til å skille seg. Når det kommer til hvor du kjøper oljen går jeg alltid for top of the line. Motorolje er en liten kosnad på vedlikehold av bil...
Super1 Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Skrevet Februar 1, 2014 nå vet jeg ikke helt hvilken olje verkstedet har brukt sist oljeskift
rimol1993 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Da bør du kontakte verksted og høre hvilken olje de bruker som standard på din bmw (type motor) eller tappe ut alt og fylle opp selv.
lierbimmer Skrevet Februar 4, 2014 Skrevet Februar 4, 2014 fyll opp til riktig nivå så fort som mulig med olje tilpasset din motor.
lagunilla Skrevet Februar 4, 2014 Skrevet Februar 4, 2014 Hvorfor lager du ny tråd, med samme tema og spørsmål? Kan du ikke bare få din gamle opp? http://bimmers.no/topic/777815-motorolje-e46/#entry2831592
Otis Skrevet Februar 4, 2014 Skrevet Februar 4, 2014 All olje med ll04 passer din motor. Trenger ikke castrol.
Super1 Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Skrevet Februar 4, 2014 Da var begge bresmseslangebe byttet lettere enn jeg hadde trodd. og oljeskift
Super1 Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Skrevet Februar 4, 2014 Vet ikke hvorfor det ble laget to tråder Lagde jo bare en gang Men uansett oljeskift gjort og bremseslange byttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå