BTK-530 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Hei. Var ute og kjørte i går da jeg fikk opp >fuel injection< i displayet på bilen. Ikke lenge etter døde motoren ut. Ikke gikk den pent heller da det skjedde. Etter en stund fikk jeg startet, meldingen ble borte og kjørte ca 10 km, så skjedde det samme igjen. Nå er den helt død. Plukket av slangen inn på dieselfilteret og der kommer det en sånn prostatastråle.. Luft og diesel om hverandre og somme tider ikke noe. Har tatt ut pumpen i tanken, og den svirer rundt, men kommer ikke diesel ut av den. Har også tatt av plastdekselet under føreplassen, og den pumpen går også. Jeg har da bare hørt at denne går (ca 30 sekund, før den stopper). Slik konstruksjonen er på pumpen i tanken, så ser det ut som om den henter/suger diesel inn til et eget kammer i tanken, (som pumpen står nedi) og at det er den pumpen under førersiden som suger fra dette kammeret i tanken og videre forer htr, pumpa på motoren. Eller skal det være slik at pumpa i tanken pumper ut av tanken, videre til neste under førerplassen og så videre til filteret... Er det noen andre som har tips rundt denne feilsøkinga?? Har ikke tilgang på diagnose just nu... Setter utrolig stor pris på alt av svar som er til hjelp!! Mvh Bjørn.
Otis Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Det bruker å være trøbbel med pumpa under fører setet. Da blir det dårlig med diesel når det er under 15-20 liter igjen på tanken.
BTK-530 Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Skrevet Februar 1, 2014 Hmm... tok ut pumpen under førersetet, koblet til strøm med en slange i bøtte med diesel. Den sprutet ca halvannen meter så den var det futt i , Men den pumpen i tanken er en liten raring og ligger da i en egen brønn/kammer i tanken. Ser ut til at den funker på et vis, men slik jeg ser det og etter å ha testet den, så pumper den ikke noe diesel direkte ut av tanken, men mellom bunnen av brønnen i tanken pumpen ligger i, og til et annet sted i tanken.... har lagt ved et bilde som kanskje forklarer hva jeg mener. Den blåe streken: -Testet pumpen i en bøtte med diesel, og det ser ut som om den suger i bunnen i filtersatsen og som igjen kommer ut i utløpet, en tapp som ligger nedi i et rør som forsvinner et annet sted i tanken. Dvs utsiden av denne brønnen. Her er det ikke snakk om noe trykk.. bare såvidt det kommer noe. Så videre til den røde streken, der det er en rød membran. Denne ligger da et stykke opp på pumpesatsen, ingen slanger her som går via pumpen, men den leder da rett opp til lokket (der tankmåler er fastmontert) og videre ut til drivstoffledningen og pumpen under førersetet..som virker. Slik jeg ser det så er det ikke mulig for denne pumpen i tanken å levere noe diesel til den neste pumpen under førersetet. Men hva er da hensikten med den pumpa?? Slik jeg ser det nå ut i fra strømningsretning og piler på pumpen, så "tømmer" den brønnen/kammeret den ligger i for diesel, og i og med at innløpet med den røde membranen ligger høyere, så vil man jo gå "tom for diesel" på en måte.. Her vil jeg tydelig se problemet med at bilen vil på en måte gå tom for diesel når den i realiteten ligger på ca 15-20 liter, så lenge det ikke kommer diesel inn i brønnen.. Dette her blei veeeeeeldig rart. Noen som har en formening om saken videre?? Er hensikten til denne pumpen i tanken, å flylle denne brønnen med et jevnt nivå med diesel, slik at innløpet til drivstoffledningen ligger under diesel hele tiden?? Jaja. den som forstår forklaringa mi...
diesel-power82 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 har bilen i signaturen min, også pumpe under sete?
Otis Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Når det gjelder BMW530 sitt problem, så har du åpnet feil side av tanken eller? Det er jo 2 pumper i tanken, en for å flytte innhold fra en side og en annen for å skyve frem til den andre pumpen. Mener at venstre siden er rett side å se på for å se om den pumper frem. Mulig noen andre må bekrefte det. Ang diesel power82, så vil jeg tro det, men husker ikke.
Hzh Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 har bilen i signaturen min, også pumpe under sete? nei, tds har kun på motor og i tank, er forkammer motor, og m57 er cr/Høytrykkspumpe diesel-power82 reagerte på dette 1
Alpejohn Skrevet Februar 2, 2014 Skrevet Februar 2, 2014 Her ser du hvertfall hvor mye tankpumpa skal pumpe. Få tak i INPA og sjekk matetrykk omgående. Og feilkoder.
BTK-530 Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Skrevet Februar 4, 2014 Problemet fikset. Skovlene på matepumpen i tanken var nesten slitt bort.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå