Gå til innhold

2001 E39, noen som kan hjelpe? LØST!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som har peiling på hva som kan være feil? Nettopp byttet startmotor på bilen da jeg trodde denne vår gåen, men den nye sviver ikke en milimeter den heller. Siste 3 mnd så har det vært litt trøbbel å starte den, og de gangene den ikke startet så svivet ikke startmotor, ikke en lyd. For ca en mnd siden så døde den helt. Alt av lys og instrumenter lyser helt fint og batteri viser 12.6v. Startmotoren har svivet en gang for noen dager siden, men batteri var nesten strømtomt, fikk start med hjelpekabler, men etter det helt død igjen.

Kan det være EWS? Kan det være nøkkler? Noen som vet om noen i nærheten av Rena/Elverum som er god på diagnose og har mulighet til å ta?

Automat og den står ikke i gir :)

LØSNING: Det viste seg og være jordingskabel mellom motor og karroseriet. Den hadde løsnet ørlite på motorsiden, var nesten ikke mulig å kjenne det om jeg ikke tok skikkelig tak helt inne ved festet og rykket til.

Skrevet

Automat...regner med den står i park. Kan være EWS. Men det kan være en sikring. Det er jo sikringer rundt hele bilen.

Jeg skal muligens oppover til uka. Holder til på Rena du da?

Skrevet

Batteri er kjøpt for 18mnd siden. 

Automat...regner med den står i park. Kan være EWS. Men det kan være en sikring. Det er jo sikringer rundt hele bilen.

Jeg skal muligens oppover til uka. Holder til på Rena du da?

Ja, holder til på Rena. Konge om du kan ta en diagnose om du er i området :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...