rødbmw316i Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 (endret) Jeg har problemer med min e39, starter opp og begynner med engang med fjusking, står heller ikke lenge på tomgang før motoren kveles. starter opp igjen og det samme skjer om det er i park, drive eller, revers. På tomgang vipper den mellom 1-0 omdreining hele tiden, ryker også veldig av bilen. Noen som vet om dette er typisk Lambdafeil?? trenger veldig å få bilen igang nå.. takker for alle svarene. Endret Februar 6, 2014 av Sjøbuse Endret dårlig informerende topic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Mykland Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Åssen ser røyken ut? visst du åpner oljelokket går den dårligere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Kan muligens være, veivsensor, kamsensor, eller gasspjeld. Hva sjer hvis du gir gass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Dette blir bare gjetting. Du må få tatt diagnose. Og hvis bilen er eldre enn 2001 må du ha et spesifikt BMW system. På 2001 og nyere kan OBD2 brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Du kan uansett bruke BMW scanner 1.4.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje79 Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Kan også være VANOS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rødbmw316i Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2014 Beklager at jeg ikke har svart, , bilen går utrolig ureint på tomgang jager fra 0-1 omdrein, røyken som kommer ut er grå, men mye eksos og bensinlukt. gir jeg gass kjenner jeg den gjør motstand, noen ganger ikke, er bilen kald, gjør den ingen motstand på høyere turtall. Men varm så jukser den også på høyere. starter med engang etter den har død ut, men jeg har sjekka lmm, innsug, og masse annet. byttet coiler og plugger, filter mm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rødbmw316i Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2014 Ja den går dårligere om jeg tar av oljelokk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Mykland Skrevet Februar 7, 2014 Share Skrevet Februar 7, 2014 Siden du sier det lukter mye bensin og eksosen er grå så vil jeg tippe at bilen får for mye bensin. Ta en diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rødbmw316i Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2014 Fant en relativ stor sprekk i huset til vanos.. kanskje problemet ligger der?? er jo en grunn til at det skal være tett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Mykland Skrevet Februar 7, 2014 Share Skrevet Februar 7, 2014 Da har du funnet feilen (Y) får ikke justert kammene skikkelig da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rødbmw316i Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2014 Ja ikke sant.. håper nå at det er den, men får vel ikke kjøpt den løs regner jeg med?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rødbmw316i Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2014 Feil funnet. sprekk i vanoshus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå