Sveinsag Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 Bare husk at etter 3 år, så kan dekk godt bli anmerket som må utskiftes. Runflat i 19" er IKKE billig. Samt at 4900 eks mva pr mnd var jo ikke akkurat en kjempe pris, og rente på 5,6 var ikke akkurat gunstig heller. Flere som opererer med 1.99% på leasing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 Hvorfor ikke selge bilen og bruke pengene som egenkapital og kjøpe en f11? Det lønner seg bedre sånn her. Kan ikke se at det lønner seg noe jeg? Den nye bilen taper seg like mye i verdi iløpet av de 3 årene som jeg betaler ned på lånet da, så jeg sitter ikke igjen med noe mere etter 3 år uansett. Pluss at da får jeg selv styret med å selge den igjen. I tillegg får jeg da et stort lån på meg, som vil gjøre at vi vil få mindre boliglån av banken når vi skal kjøpe hus.. Med leasing så er det ikke noe lån som hefter på oss ved søknad om boliglån. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 Bare husk at etter 3 år, så kan dekk godt bli anmerket som må utskiftes. Runflat i 19" er IKKE billig. Samt at 4900 eks mva pr mnd var jo ikke akkurat en kjempe pris, og rente på 5,6 var ikke akkurat gunstig heller. Flere som opererer med 1.99% på leasing Nye dekk må jeg isåfall også ha om jeg skal selge bilen selv etter 3 år, og ett billån har minst like høy rente vel? Har sett de tilbudene på 1.99% leasing rente osv, men det pleier stortsett bare å være på 1-serier og sånt :/ Er forresten ikke noe krav om at man må ha på runflat dekk når man leverer tilbake bilen etter leasing. Kontrakten sier bare at den skal leveres med 2 sett godkjente dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 Tror jeg ville dobbelsjekket det med dekk, for hvis du leverer inn en bil som du fikk med continental dekk, med feks nankang eller supersøppel så tror jeg ikke forhandler blir så fornøyd? Kommer helt Ann på hvor mye du har i egenkapital. Importer en relativt ny f10 med det du vil ha, ha den et par år, selg den igjen og gjenta Da kommer du greit ut av det Men av ren interesse, hva er restverdi på bilen etter 3 år i forhold til nypris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 Tror jeg ville dobbelsjekket det med dekk, for hvis du leverer inn en bil som du fikk med continental dekk, med feks nankang eller supersøppel så tror jeg ikke forhandler blir så fornøyd? Kommer helt Ann på hvor mye du har i egenkapital. Importer en relativt ny f10 med det du vil ha, ha den et par år, selg den igjen og gjenta Da kommer du greit ut av det Men av ren interesse, hva er restverdi på bilen etter 3 år i forhold til nypris? Har levert inn leasing bil før med normal dekk istedefor runflat. Ble ikke kommentert engang det Og ja hvis du importerer en bil er det sikkert mulig å komme bedre ut av det, men vi har ikke egenkapital nok til det, eller gidder å styre med det egentlig.. Pluss at da blir vi jo også sittende med ett høyt billån som hefter på oss når vi søker boliglån .. De oppgir ikke restverdi pris, men på den er vel prisfallet oppmot 300tusen illøpet av 3 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Flere importfirmaer som opererer med mulighet for 10% egenkapital og resten lån. Men er du sikker på at å lease en 520d lønner seg over 3 år, med eventuelle skader og lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Flere importfirmaer som opererer med mulighet for 10% egenkapital og resten lån. Men er du sikker på at å lease en 520d lønner seg over 3 år, med eventuelle skader og lignende? Jeg vil tro det lønner seg i sammenlignng med å låne, men det er klart at det aller beste er jo om man kan betale bilen med cash. Skader osv ser jeg ikke på som noe problem. Har jo forsikring og garantier som dekker det meste som oppstår, og ellers er det jo like problematisk med parkeringsskader etc om man eier bilen selv. Har ikke funnet noen import selskaper som gir slik finanisering :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Sjekk med www.mobile24.no Under finansiering der, så tilbyr de at du kan ha finansieringsbevis fra bank, mot at du betaler 10% i egenkapital! så ordner de resten Da kan du komme ganske godt ut av det Vurderte lesing selv, men fant ut at ved import av 3-serie kom jeg bedre ut av det med lån, enn ved leasing. Hører da med til historien at min f31 betalte jeg 163 792,- mindre enn hvis jeg skulle bestilt samme bilen i Norge, og selv om jeg ikke har 5 års garanti, så kommer jeg mye bedre ut av dette i forhold til pris Daniel80 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Fant ikke noe ang finansiering på den siden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Jeg driver for meg selv, innen bruktbil. Og jeg kjøper kun biler som har gått som leasing biler i 3 år. iblant 5 år. Kjøper alle bilene fra Leaseplan Norge AS. Og for å si det slikt. All vanlig slitasje går helt greit. Men så fort det kommer til parkeringsbulker, dype riper, hoppet over servicer, slite dekk, skader på felger, mistet servicehefte, mistet ekstra nøkler, røyke lukt i bilen, kaffe flekker osv osv osv. Alt det blir fratrekk. Kan ta ett kjapt eks nå. En fin velholdt E90 320d, 2009/2010 med ca 60-70000 km, M-sport og full pakke.Får jeg inn til ca 130-150000 kr+div avgifter inn til meg.Da er bilen velholdt, alt er på stell. Dvs jeg kan selge ut en slik bil til 179000 ink reg, med full historikk og naf-test. Det jeg prøver å si er at leasing biler som har vært på veien i 3 år, er gull for meg, og gull for en kjøper. Som får en fin bil til en vettu pris der alt er på stell. I fjor solgte jeg en E87 120d, 2010 mod. Med ca 80000 km. Den hadde div store bulker, og noen varsellamper som lyste i dashen. Den ga jeg 80000 kr+div avgifter. Solgte den til en annen oppkjøper til 100000 kr. Han fikset alle feilene og solgte bilen ut igjen for 169000 kr. Så leasing for en privat person vil jeg nok si blir tøft ved tilbakelevering av kjøretøyet. Noen avtaler har innbakt service, forsikring og slipper fratrekk på slitasje.. Men fratrekk på unormalt slitasje kommer du ikke unna. For ett firma så vil det lønne seg å lease en eller flere biler. For da slipper man å binde opp jævlig mye kapital. Men for en privat person så vil jeg nok anbefale å kjøpe en ny bil enn å lease. Bilen blir jo aldri din, du kan IKKE senke bilen, du kan ikke montere større stereo osv osv. Så hva er poenget med å eie bil man liker, når du ikke kan pimpe den opp slik du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 Jeg har leaset 2stk 1-serier før, og aldri hatt noe problem ved tilbakelevering. Monterte midtarmlene, koppeholdere og 30mm senkefjærer på den ene, uten at det gjorde noe forskjell ved tilbakelevering(Bilia), Den hadde de originale dekkene på også siden det fremdeles var godkjent mønster igjen. Den andre hadde jeg kjørt ca dobbelt så langt som leasing avtalen tilsa, så da kjøpte jeg den bare ut til restverdien og solgte den privat istedefor å levere den tilbake. Om det er bulker og riper i bilen så er det jo ikke værre enn at man får det fiksa selv til en rimelig peng FØR man skal levere bilen tilbake. Skjønner at firmaer kanskje driter i å bry seg med sånt, men ved privatleasing så er det klart at man bryr seg litt mere om det økonomiske (hvis man er smart). Og om jeg får lyst å både senke og bygge om leasingbilen så gjør jeg det om det er viktig for meg, så kjøper jeg heller ut bilen etter 3 år, eler setter den tilbake i original stand. Men litt av poenget med å skaffe meg ny bil er jo å slippe å skru og herje , og heller få en bil som er perfekt som jeg vil ha den originalt, og selvsagt med service avtaler osv så man slipper slike utgifter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 Jeg driver for meg selv, innen bruktbil. Og jeg kjøper kun biler som har gått som leasing biler i 3 år. iblant 5 år. Kjøper alle bilene fra Leaseplan Norge AS. Og for å si det slikt. All vanlig slitasje går helt greit. Men så fort det kommer til parkeringsbulker, dype riper, hoppet over servicer, slite dekk, skader på felger, mistet servicehefte, mistet ekstra nøkler, røyke lukt i bilen, kaffe flekker osv osv osv. Alt det blir fratrekk. Kan ta ett kjapt eks nå. En fin velholdt E90 320d, 2009/2010 med ca 60-70000 km, M-sport og full pakke.Får jeg inn til ca 130-150000 kr+div avgifter inn til meg.Da er bilen velholdt, alt er på stell. Dvs jeg kan selge ut en slik bil til 179000 ink reg, med full historikk og naf-test. Det jeg prøver å si er at leasing biler som har vært på veien i 3 år, er gull for meg, og gull for en kjøper. Som får en fin bil til en vettu pris der alt er på stell. I fjor solgte jeg en E87 120d, 2010 mod. Med ca 80000 km. Den hadde div store bulker, og noen varsellamper som lyste i dashen. Den ga jeg 80000 kr+div avgifter. Solgte den til en annen oppkjøper til 100000 kr. Han fikset alle feilene og solgte bilen ut igjen for 169000 kr. Så leasing for en privat person vil jeg nok si blir tøft ved tilbakelevering av kjøretøyet. Noen avtaler har innbakt service, forsikring og slipper fratrekk på slitasje.. Men fratrekk på unormalt slitasje kommer du ikke unna. For ett firma så vil det lønne seg å lease en eller flere biler. For da slipper man å binde opp jævlig mye kapital. Men for en privat person så vil jeg nok anbefale å kjøpe en ny bil enn å lease. Bilen blir jo aldri din, du kan IKKE senke bilen, du kan ikke montere større stereo osv osv. Så hva er poenget med å eie bil man liker, når du ikke kan pimpe den opp slik du vil. 09/10 mod e90 320d m-sport til 130000-150000 må være billig ! Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 09/10 mod e90 320d m-sport til 130000-150000 må være billig ! Det er grisebillig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 Bilen min er leasing og den er senket. Simenzz leaser og den er også senket. Ikke noe problem så lenge forhandleren er med på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 Det er veldig variert det der. Jeg kjenner ikke til hvordan Bavaria gjør det med leasing. Kjenner kun til Leaseplan og Autolease der jeg handler. De er ikke veldig happy for leasing biler som er senket, trimmet, og generelt endret på ting. Ta leaseplan f.eks. De selger ca 480 biler i mnd til forhandlere, og ingen forhandler vil kjøpe inn biler som er tuklet med. Bilen blir ett hakk vanskelig å selge ut igjen, samt sitte med garantier på ting å tang som er ettermontert. Men jeg er glad det fins folk som leaser biler, hvis ikke så hadde ikke jeg hatt en jobb å gå til hverdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå