Gå til innhold

Advarsel mot Biltema sine bremseskiver

Bimmerfører
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet for Biltema i snart to år nå og jeg har aldri sett en skive bli sånn

Ser ut som du har stramma for hardt, hvis du spør meg. ettersom sprekken går fra skure til skrue. 

Kan selvfølgelig være en produksjonsfeil også

Da skal felgen også få spreker i godset. Noe som ikke er tilfelle her. Ikke som vi vet om iallefall, trådstarter har ikke skrevet noe om det. Men jeg har vært borte i at folk har brukt rå kraft på hjulbolter, sånt at man faktisk sliter med å løsne boltene. Men det har aldri endt opp i at bremse skiven ryker slik som BT sin har gjort.

Det er ikke tegn til slitekant, blåskjær, eller andre synlige skader på bremse skiven ut i fra bildet trådstarter har lagt ut. Er en god grunn at jeg verken handler bremseskiver eller andre slitedeler fra BT. Fordi det koster for lite, og da tenker jeg i det stille. For å holde prisene så langt nede så vil også kvaliteten være bob bob. De få gangene jeg handler bremse deler så handler jeg på bilxtra, med rabatt på 40 % på alt, så kommer jeg godt ut av det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en produksjonsfeil eller bruksfeil, har jobbet på biltema i to år nå og opplevd dette én gang, men da var det en som hadde hatt den på i to år og skulle slå den av akslingen fra baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en produksjonsfeil, i et trolig dårlig produkt i utgangspunktet. Ingen skive skal ende opp slik uansett. Stramma for hardt, slått på, jeg bryr meg ikke. Originale skiver blir ikke sånn om du strammer hardt eller slår på dem. Det er en bremsedel med katastrofal svikt under det som trolig er helt normale forhold. Uakseptabelt. Punktum.

"Ser ut som kunden har stramma for hardt". Dæven om jeg hadde fått det svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...