Bmwray Skrevet Februar 12, 2014 Skrevet Februar 12, 2014 Hei. Jeg kjøpte 2 nye bakfjærer i sommer til min e39 sedan, et verksted tok ca 5000kr ink deler for denne jobben da det er veldig mye jobb for og komme til på, man må ut med bakseter osv. Kjøpte dem på mekonomen også fikk jeg en bekjent som jobber på verksted til å bytte dem for meg privat. Har i det siste hørt en subbelyd bak og jekket opp nå og da ser jeg den er knekt på samme side bak nest nederste runde akkurat der den gamle orginale var knekt. I mitt tilfelle har jeg ikke kvitteringer på jobben men den ble utført helt etter boken av en erfaren mekaniker. Jeg regner ikke med at noen butikker erstatter jobben men går ut i fra at jeg kanskje har krav på nye fjærer? Hadde det vært riktig så skulle jeg hatt dem ferdig montert for det hjelper ikke meg at jeg får nye når dem må monteres på nytt. Noen andre som har vært borti lignende? Er litt skeptisk til å betale for og få enda et sett mekonomenfjærer montert hvis det samme skjer igjen, er det bedre å gå for orginalt fra bmw? Uansett så skal det jo ikke knekke etter 6 mnd så jeg må vel ha krav på nye? Ville dere krevd penger tilbake for fjørene for å bestille dem på bmw eller gå for mekonomen fjærer igjen? Takker for svar
stig. Skrevet Februar 12, 2014 Skrevet Februar 12, 2014 mekonomen har 2års delegaranti. du får ikke dekt jobben, men veldig ofte så får du nye deler, evnt tilbakeført penger inn på konto innen noen virkedager
Bmwray Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Skrevet Februar 12, 2014 Ok, så det har ikke noe å si hvem som har gjort jobben? Hva hvis jeg setter den på et tilfeldig verksted, ville dem da ha skaffet nye deler og gjort jobben på garanti eller måtte jeg uansett betalt verkstedet på nytt?
Otis Skrevet Februar 12, 2014 Skrevet Februar 12, 2014 Hvis du får et verksted til å ta hele jobben, hadde du sluppet unna gratis i dette tilfellet. Men når du kjøper deler en plass og arbeid en annen plass må du betale for jobben.
Djwik Skrevet Februar 12, 2014 Skrevet Februar 12, 2014 det du kan gjøre er å sette bilen på ett mekonomen verksted også få dem til å skifte fjær tror at du kan få fjæra på garantien om du har med kviteringa på delen men du må nok betale for jobben
stig. Skrevet Februar 12, 2014 Skrevet Februar 12, 2014 du må betale for jobben, men fjærene får du gratis, evnt tilbakebetalt penger for fjærene
Bmwray Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Skrevet Februar 16, 2014 Takker for svarene jeg har fått Da går jeg ut i fra at det ikke skal bli noe problem å få byttet til nye fjærer på mekonomen. Blir litt usikker på om jeg skal heller kjøpe orginal fjærer? Vært ganske kjipt å fått hjelp til og bytte dem enda en gang også knekker det etter kort tid.. Noen andre som har dårlig erfaringer med mekonomen fjærer?
stig. Skrevet Februar 16, 2014 Skrevet Februar 16, 2014 mekonomen selger kilen og lesjofors å begge er vel svenskprodusert, å skal være standard god kvalitet, aldri hatt noe tull med fjærer fra mekonomen
nimitz Skrevet Februar 16, 2014 Skrevet Februar 16, 2014 Det jeg har av erfaring med Mekonomen når det gjelder reklamasjon er veldig negativt. Dette er en butikkjede jeg helt har sluttet å handle deler hos. Trur ikke du skal ha for store forhåpninger når det gjelder fjærene dine. Spesielt når du ikke har kvittering. Den 2 års garantien som de så freidig tilbyr er bare en stor vits.
stig. Skrevet Februar 17, 2014 Skrevet Februar 17, 2014 Det jeg har av erfaring med Mekonomen når det gjelder reklamasjon er veldig negativt. Dette er en butikkjede jeg helt har sluttet å handle deler hos. Trur ikke du skal ha for store forhåpninger når det gjelder fjærene dine. Spesielt når du ikke har kvittering. Den 2 års garantien som de så freidig tilbyr er bare en stor vits. helt ærlig, da har du gjort ting feil, har handlet en hau av varer der, å kjenner systemet godt da jeg også har jobbet der en stund, å ingen jeg kjenner (inkludert meg selv) har hatt noen som helst problemer ang de reklamasjone jeg har vert borti. veit på Mekonomen butikken i oslo så har det aldri vert noe trøbbel, men veit at mange har prøvd seg på reklm via verksted og da blir det krøll, men kjøper man deler selv i mekonomen butikk, så er det ikkenoe problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå