Gå til innhold

EU-kontroll med ESS-kompressor etter de nye reglene?


RobertiouZ
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har ESS-kompressor (eller noe lignende) som har EU-godkjent bilen etter de nye reglene kom? Evt hvordan gikk det?

Skal på EU om litt over et halv år, å bare lurer på om jeg må forberede meg på å skru den av eller om det burde gå greit uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nesten ikkje lov å ha Sportsfilter no med disse flotte Eu reglane.

 

Du bør skru den av. Så slepp du å få anmerkning på det. Dei merker/ser vel fort at det står ei presse oppi der.  

Eg hadde iallefall skrudd den av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke fjerne remma og kjøre lovlig? Og si kompressor brukes på slike kjøre dager på diverse baner om noen klager?

Lurer litt på det samme.. Det er jo på en måte det samme som å ha lystgass i bilen. Er jo lov å kjøre med lystgassflaske i bilen så lenge den ikke er koblet til og brukes på offentlig vei. (?) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv først, det skal jeg. Får jeg feil så tar jeg den ut og vise. Har ikke EU før 2015 vel og merke, så har tid til å lese erfaringer ;-) få EU hos noen litt mindre seriøse selskaper, Alibaba selskaper er bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er slik : så lenge du har en komponent som kan øke effekten på motor montert i motorom så er dette å betrakte som trimming.

Snakker av erfaring da jeg hadde en 5serie med kompressor som jeg ble tatt med. Jeg måtte skru den ut for å i d heletatt få skilt på bilen ogjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

med mindre du møter noen som bryr seg like lite om jobben sin, som jeg bryr meg om sortering av melkekartonger, så blir det nok visning på deg.

skru av, det er ikke så mye jobb. Blir du tatt så havner bilen i SVV sitt register, og da er det opp med panseret hver eneste gang du blir stoppa.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å bevisst gjøre åpne funksjonen til panseret "defekt" for så å få feil på det. Og deretter gå på etterkontroll der kun det er den feilen de skal se på.? Eller kan de ta deg på motoren selvom da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er det store og det hele problemet at de kan komme innen 30 min? Skjedde på onkel sin bil, og de gikk igjennom papirene og sjekket at alle punktene var fulgt opp. Altså ikke bilen. 

Skjønner at risken er større når du faktisk har en illsint presse under panseret eller noe annet som tyder på trimming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...