kristoffersandnes Skrevet Februar 18, 2014 Skrevet Februar 18, 2014 Heisann.Coupevifta på min E46 har streika så jeg må ha en ny en. Skiftet motstanden på vifta men den røyk etter en liten stund.Som sikkert flere vet, så koster en slik ny coupevifte mellom 4k-6k som er egentlig helt på jorde spør du meg Nå kommer spørsmålet: Vifta på en X3 ser helt lik ut, untatt stålkappa som sitter rundt motoren og viklingene. Denne koster 1500,- ny.Siden stålkappa har en litt annen utforming vil det si at den ligger i en litt anderledes plastikkholder/krybbe der du fester coupevifta på bilen.Denne ser også lik ut som den som sitter i E46, men bare tilpasset slik at den andre X3 motoren kan sitte der.Så om jeg klarer å anskaffe en X3 plastikk krybbe/holder for vifta, kan det være stor mulighet for at denne passer i E46.Her er en X3 holder/krybbe. Her en E46 motor og E46 plastikkholder/krybbe.Er det noen luringer som har prøvd dette?
Otis Skrevet Februar 18, 2014 Skrevet Februar 18, 2014 Spørs om de er nøyaktig like lang og høy da. Samt at motoren er på like mange watt.
kristoffersandnes Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Skrevet Februar 18, 2014 Spørs om de er nøyaktig like lang og høy da. Samt at motoren er på like mange watt. Fant litt her : http://forum.e46fanatics.com/showpost.php?p=14677302&postcount=174 Her er hele tråden : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=418987
Alpejohn Skrevet Februar 18, 2014 Skrevet Februar 18, 2014 Se her. Er vertfall ei vifte på X3 som også blir brukt på E46.
kristoffersandnes Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Skrevet Februar 18, 2014 Se her. Er vertfall ei vifte på X3 som også blir brukt på E46. Søkte opp dett jeg også! Eneste som kan være utfordingen at det kan ha noe med left/righthand drive. Tror noen måtte forlenge kabelen, men det er jo en simpel sak. Delenummeret er for høyrestyrt?
Alpejohn Skrevet Februar 18, 2014 Skrevet Februar 18, 2014 Mulig det gikk litt fort i svingen når jeg valgte bil. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
kristoffersandnes Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Skrevet Februar 18, 2014 Uansett, så selger Hellanor nye coupevifter fra Beher til rundt 3.500,- som er en mye bedre pris.Kjøpte en slik så da får en bare vente på at det kommer pakke i posten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå