Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk for en stund tilbake fikk jeg mulighet til å sjekke om det var noen feilkoder på bilen og fant da ut at det var noen få.

2B07 Nitrogen-oxide sensor, electric, var en av dem, husker ikke resten men de hadde noe med den samme sensoren.

Sletted feilkodene og sjekket etter en stund og da hadde de samme feilkodene kommet tilbake.

Jeg aner ikke hva den gjør og jeg har sett litt rundt på nettet og noen sier at sensoren bør byttes med en gang, mens andre mener at den ikke trengs å byttes så lenge motoren går som normalt. Jeg aner ikke om motoren går for fullt da feilen går helt tilbake til da jeg kjøpte den så da lurer jeg egentlig på om noen her vet noe? Er en 325i N53.

• 1 month later...
Skrevet

NOX sensoren er sensoren etter katalysatoren. Dens formål er egentlig å overvåke hvor effektivt katalysatoren fungerer.

Vil ikke tro du skal ha noe problemer med motoren umiddelbart av den grunn men du kan få bemerkning på EU kontroll pga avgass og driten kan vel bli tett og gjøre at motoren bruker mer drivstoff etc...

Tror NGK lager de til BMW: http://www.ngk.co.jp/english/products/ceramic/automotive/nox.html

Ville uansett fått det fikset, evt bytta selv.

Skrevet

Det er vel bedre å begynne med å bytte sensoren enn å gjøre noe så "drastisk" som å bytte katalysator?

Jeg vet ikke hvordan det er på sekserene, men på bensinfirerne er det ikke ukjent at disse sensorene ryker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...