larseren96 Skrevet Februar 24, 2014 Skrevet Februar 24, 2014 hei. har akkurat kjøpt meg en Bmw 520i 1996 mod. men det er et problem: Når jeg låser opp bilen ( med nøkkel eller knapp) så skrur viften (Høres ut som en vifte) seg på med en gang. får ikke skrudd den av, og den står på hele tiden mens motoren er på. når jeg skrur av motoren tar det ca 10-15min før den skrur seg av. Noen som har forslag til hva det kan være?? PS: kan legge ut video, om nødvendig. Takk for svar!!
Alpejohn Skrevet Februar 24, 2014 Skrevet Februar 24, 2014 Hvilken vifte er det snakk om? AC vifta i grillen, kupevifte?Der er ei vifte i klimapanelet som starter når du låser opp bilen, om det er mye rusk inni eller den er utslitt vil den lage mer lyd. Denne suger inn luft fra kupeen til sensoren på klima. Den stopper etter 15-20 min når bilen går i "dvale". Om det er kupevifta som går, så er det nok FSU`en som har tatt kveld, motstanden til vifta altså.Søk på google etter "bmw e39 fsu", så finner du mye info, bla. guider på og bytte osv. Denne anbefales og kjøpe orginal, da uorginale kan ryke fortere pga billigere elektronik.
larseren96 Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Skrevet Februar 24, 2014 Hvilken vifte er det snakk om? AC vifta i grillen, kupevifte? Der er ei vifte i klimapanelet som starter når du låser opp bilen, om det er mye rusk inni eller den er utslitt vil den lage mer lyd. Denne suger inn luft fra kupeen til sensoren på klima. Den stopper etter 15-20 min når bilen går i "dvale". Om det er kupevifta som går, så er det nok FSU`en som har tatt kveld, motstanden til vifta altså. Søk på google etter "bmw e39 fsu", så finner du mye info, bla. guider på og bytte osv. Denne anbefales og kjøpe orginal, da uorginale kan ryke fortere pga billigere elektronik. fikk lagt til et bilde. er der "skurringen" kommer fra. hva kan det være tror du?
Alpejohn Skrevet Februar 24, 2014 Skrevet Februar 24, 2014 Hører du noe inni bilen da? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
larseren96 Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Skrevet Februar 24, 2014 Hører du noe inni bilen da? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk ja jeg hører det godt inni bilen også. peiling på hva det kan være?
bjalle Skrevet Februar 24, 2014 Skrevet Februar 24, 2014 Har du varmeventiler med ekstra pumpe,kalles aux vaterpump,mulig det er den du hører under klimafilterboksen på førersiden i motorrommet,pleier å surre en stund etter du har stoppet bilen,kjenn etter om den går (vibererer)i så fall er det ingen feil.Men den skal ikke starte når du låser opp bilen.
Alpejohn Skrevet Februar 24, 2014 Skrevet Februar 24, 2014 Det sitter ei vifte i boksen under klimafilteret, der hjerna til girkasse og motor sitter + div. Den blåser inn i kupeen under dashen på passaskjersiden. Om du tar av dekselet under der (dra det rett mot deg, eller rett bakover om du vil) og titter oppi på torpedoveggen vil du se et hull (par cm i dia). Lytt bedre der du. Den vifta går også til bilen går i dvale mener jeg. for og bytte denne må du ut med boksen til klimafilter, av med lokket på boksen under, og i bunn der sitter vifta. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå