Jakob Aavik Skrevet Februar 24, 2014 Skrevet Februar 24, 2014 Hei igjen,Jeg ser fortsatt på chipboxer til min F20 116d 2 liter og har allerede blitt anbefalt racechip.de sin som er oppgitt at skal gi 150HK og 347 NM. Er det noen andre produsenter som er gode på chipboxer og klarer å få ut enda mer enn 150 gamp?Alle svar verdsettes!
alextn Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Hei, vil anbefale omprogrammering av styreenheten istedenfor chipbox. Pkk er blitt strengere og du risikerer å bli tatt for effekøkning med en chipbox, noe du ikke gjør med omprogrammering. Chipbox'er er også veldig ustabilt og ikke alle fungerer like optimalt. Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men for eks OptiTuning er gode og har mye kunnskap om chipping.Mvh
bmw cab Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Dette har blitt tatt opp før. Og jeg sier det igjen. Uansett merke, så er chip Box noe dritt. Alle de boksene er så ustabile, og gjør bare vondt verre. En annen ting er at det har ikke kommet noe datatuning til F serien til BMW. Det er ingen som har klart å knekke koden ennå. Så jeg vil anbefale trådstarter å vente til det faktisk er noen som klarer å knekke koden. Og så datatune bilen. Da får du riktig luft og drivstoff mengde samt riktig turbo trykk. Men trådstarter bestemmer hva han vil gjøre
Ken Tommy Fredriksen Skrevet Februar 26, 2014 Skrevet Februar 26, 2014 Jeg kjøpte en slik boks fra racechip.de Må si at jeg blei skuffet.. På test trekningen min hadde jeg hele 2 km/t mere i forhold til orginalt.. Før jeg kjøpte fra racechip hadde jeg boks fra Bestchip.no.. Helt identiske bokser, men bestchip sin fungerte helt klart bedre! Forbruket sank med 2dl pr mil. Denne boksen leverte jeg tilbake da bilen gikk i nødmodus etter 12-13 dager.. Fikk igjen pengene uten problemer. Så derfor betalte jeg heller litt ekstra å fikk bilen omprogrammert! (remap) Dette kan ikke sammenlignes med powerbox i det hele tatt! Bilen ble ikke til å kjenne igjen! Mye sprekere og sterkere hele veien! Jeg kommer hvertfal aldri til å kjøpe powerboks igjen når jeg heller kan tune bilen skikkelig! Men skal du absolutt kjøre med boks, så anbefaler jeg DTE Systems sin! Hadde denne på en Hiace D-4D som ikke kunne tunes. Her fungerte boksen bra. Men fortsatt ikke sammenlignbart med tuning.
John Kr Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hei. Kan man remape nyere modeller som F10/11?
Otis Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hvordan bil var det som fikk 0,2 liter mindre i forbruk? Det hørtes helt sykt feil ut.
bmw cab Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hei. Kan man remape nyere modeller som F10/11? Nope. Har ikke kommet noe til F serien ennå. Det du kan gjøre er å høre med din nærmeste BMW forhandler. Bavaria etc. De kan muligens ordne noe til deg, nå er ikke jeg sikker på det. Kan hende noen av de andre forum medlemmene kan svare på det???
Walkabout Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hei. Kan man remape nyere modeller som F10/11? BMW tilbyr en original Performance-oppgradering, som sies å gi +/i 200 hestekrefter og 420nm på F10/11 520d. Da endres noe i ECU og de bytter blant annet intercooler. Prisen skal visst ligge på rett over 20.000 kroner eksklusive (eventuelle) avgifter. Foruten dette har jeg ikke hørt om noen som kan remappe de nye F-modellene.
Thlian Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Så lenge dem gjør dette med 320d så vil jeg nok tro at F11 også er oppnåelig. Jeg må nok si at tallene BMW oppgir er nok moderate
Ken Tommy Fredriksen Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hvordan bil var det som fikk 0,2 liter mindre i forbruk? Det hørtes helt sykt feil ut. På langkjøring datt min 09 Ford Transit 2.2 110hk ned til 0.7 fra 0.88 Fikk også En hiace jeg hadde til å bruke 0.72 ved pen langkjøring m/box. Så feil er det ikke
FritzP Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hvis du skal tune din bil med box ville jeg sett på Steinbauer sin løsning. Kanskje ikke den billigste, men de har rykte på seg for å lage skikkelige produkter. Når det er sagt så vil jeg si at en skikkelig remap alltid er å foretrekke, men dessverre er ikke BMW F-modellene mulig å ta enda, spørsmålet er jo om det noen gang blir mulig å remappe disse da måten BMW har gjort dette på er ganske sofistikert. BMW sitte eget performance kit finnes vel bare til 320d og 520d. http://www.steinbauer.cc/no/products/passenger/bmw/116d-f20/20-265-nm-85kw__4iy/aZb/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå