Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tviler litt på det, men jeg lurer på det samme...

Har hatt ut dekselet og byttet rommet under (med kanppene til asc og varmeseter), måtte samtidig da ut med den manuelle klokken og rommet til venstre for den.

Etter hva jeg så og forstod, lå det ingen ledninger der man kan koble til 7 knappers kjørecomputer. Så mest sansynlig må man trekke dette selv.

Skrevet

De må man trekke selv og koble seg innpå instrument hus (check control) og legge føler ut til utetemp og litt annet diverse.

Ligger flere DIY om det på google. Ligger her og for såvidt. Search.

Og når man først er i gang så ta så klart og monter 19 knappers.

Skrevet

Ligger ikke klart som de sier over. Søk på forumet, og du finner mange tråder :)

Er ganske lett å koble 18obc fra analog klokke. Vel og merke uten check controll (noe som er mer arbeid enn det er verdt)

Skrevet

Jeg kan personlig ikke finne noen som har koblet fra manuell klokke til 7 knappers, gjerne link til dette?

Slik som denne, bare for å være korrekt.

Alt er bedre enn manuell klokke!

post-58142-0-64913700-1393455556_thumb.j

Skrevet

Joda, men jeg trenger ikke check kontroll så det er jo i og for seg ingen kjørecomputer.

Grunnen til at jeg bytter er at alt ser som sagt bedre enn den analoge klokken.

Skrevet

Ettermonterte 7 knappers med utetemp og digital klokke på min 1993 iS for noen år siden. Kjøpte kabelsett på Koed og kobla det opp. Kostet over 1000 lappen det ledningsnettet men var hvert hvær krone for å bli kvitt analog klokka :)

Har det ledningsnettet liggende hvis du er interesert kan jeg selge det til deg.

Skrevet

Joda, men jeg trenger ikke check kontroll så det er jo i og for seg ingen kjørecomputer.

Grunnen til at jeg bytter er at alt ser som sagt bedre enn den analoge klokken.

Er kun ett par ekstra ledninger så har du mer enn bare klokke. Da har du bensinforbruk, digital speedo etc. 

18knapps obc ser jo mye bedre ut enn 7knapps obc

Koblingsskjema finner du på her http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/7-18-button-obc-board-computer-conversion-t25509/

Om du skal koble opp 7knapp, så ser du bare på koblingsskjema hvor strømmen er koblet tidligere på 7knapps.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...