Traktortom2 Skrevet Mars 1, 2014 Skrevet Mars 1, 2014 fikk endelig tak i en mtech bakfanger til min touring e46, men denne hadde med parkeringssensorer på.. lurer litt på hvordan skal jeg få dette til å fungere på bilen? det er ikke noe av dette fra før av. hva trenger jeg og når jeg først har bak, hva må til for å få dette foran også? http://www.ebay.com/itm/BMW-E46-REAR-PARKING-SENSORS-AND-CONTROL-BOX-OEM-PART-/121270783326?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item1c3c4d4d5e fant denne på ebay... tar denne boksen alt da, både foran og bak? skal også sette inn en multimediaspiller i bien og tenker litt på hva må også til for å få dette til å samkjøre med spiller??
Reef89 Skrevet Mars 1, 2014 Skrevet Mars 1, 2014 Det er fult mulig å ettermontere dette ja. Kan også få bilde på en Dynavin skjerm for eks. men da må ryggekamera være montert. Av det jeg husker i farta av det du trenger: Sensorer foran og bak. Sensor holdere. Ledningsnett. PDC styreboks som tar foran og bak. Linken din tar kun bak. Original PDC knapp i midtkonsoll. Speaker (pip pip høyttaler) Alt dette kan kjøpes stk. vis og på ebay. Så blir det ikke så dyrt
Traktortom2 Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Skrevet Mars 1, 2014 (pip pip høytaler) er dette egne høytalere eller kan jeg bruke orginal høytalerene?
HansErik Skrevet Mars 1, 2014 Skrevet Mars 1, 2014 Det er en egen såkalt "gong" som lager pipelyden. Jeg har lagt ved instruksjonene for retrofit av PDC til E46 sedan og touring, der finner du det aller meste du trenger å vite tror jeg. Gi gjerne tilbakemelding på hvordan det går, er tenker å gjøre en slik retrofit selv etter hvert Park distance control retrofit.pdf
Traktortom2 Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Skrevet Mars 1, 2014 kan ikke tysk hehe... men bildene hjelper jo noe tanken min er å ta en sånn full ettermontering med sensorer foran og bak pluss ryggekamera... men må det da ikke være "4" høytalere sånn att man vet hvor det nærmer seg? og da dette rygge kamerae, kobles dette helt separat eller har den noe tilkobling til sensorene og det ledningsnette der?
Traktortom2 Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Skrevet Mars 1, 2014 jeg må da også kjøpe sensorer foran og få dette på frontfangeren... hvor på frontfangeren skal dette monteres og hvor mange sensorer. 4-5?
Reef89 Skrevet Mars 1, 2014 Skrevet Mars 1, 2014 jeg må da også kjøpe sensorer foran og få dette på frontfangeren... hvor på frontfangeren skal dette monteres og hvor mange sensorer. 4-5? Du må ha totalt 8 sensorer. Ved tilkobling av kamera på skjerm så skal du plugge det i selve skjermen, såp skal du kunne velge i menyen om du skal bruke med eler uten bilde som skal komme opp atuom. når du sitter spaken i revers. Sensor plassering må du søke litt på google. Eller om du kjenner en som har så kan du ta mål utifra den bilen hvordan sensorene er plassert, også hull diameter.
Traktortom2 Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Skrevet Mars 1, 2014 så da har altså ikke kamerae noe med dette systeme å gjøre altså da trenger jeg altså totalt 8 sensorer PDC styre enhet som tar foran og bak PDC knappen i dach'en og dette pipp pipp høytaler systemet pluss ledningsnett og det er alt som trengs for å få dette til å fungere. så lenge jeg da har riktig ledningsnett er dette en (pug ad play) jobb uten klipping og kobling av ledninger til gitkasse og sånne ting?
awt Skrevet Mars 1, 2014 Skrevet Mars 1, 2014 Her er monteringsanvisning på engelsk: https://drive.google.com/file/d/0B3TCKMhK8oOOZmZjZjM2ZDEtZjkwZS00Yjk5LTlkNTYtNjAxOThjNmI5Y2Fm/edit?usp=sharing Ellers er det slik du sier ja. Lurer også på om det må kodes.
Traktortom2 Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Skrevet Mars 1, 2014 halvparten engelsk og resten tysk?? kodes? hvordan gjøres dette? denne "gong" er detv for lyden foran og bak?
awt Skrevet Mars 1, 2014 Skrevet Mars 1, 2014 Jeg så ikke så nøye gjennom den, så bare det stod på engelsk. Gongen er for begge deler, og kodingen må du nesten lese deg opp på. Jeg er ikke helt sikker på om det trengs å kode dette riktignok, men ser igrunn for meg det.
Traktortom2 Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Skrevet Mars 1, 2014 ok, hvor mye for gongen evt? men denne kodingen hva er det godt for?
awt Skrevet Mars 1, 2014 Skrevet Mars 1, 2014 200,-? Kodingen er for at det skal fungere. Her er forøvrig en monteringsanvisning på engelsk: https://drive.google.com/file/d/0B3TCKMhK8oOOZTA1MmI1YjQtM2Y2ZC00ZWI0LWFiMzgtMDQ1N2MyNWJlMDY1/edit?usp=sharing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå