R Andersen Skrevet Mars 3, 2014 Share Skrevet Mars 3, 2014 Visste ikke at man fikk coilover bak på E39.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 jeg byttet dempertopper på min uten å demontere demperen nede. ang toppskruen, bruk muttertrekker, mens hjulene er på bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 Toppskruen, som skruen demperen er festet i topplageret med? Med muttertrekker? Hvorfor ikke bare stramme den med rett moment, slik man skal gjøre? Da slipper man at demperstaget og lager får mer press enn det skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 ja den skruen, veldig greit å ta den med muttertrekker når den skal av. går jo fint an å stille moment med muttertrekkeren når monterer og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2014 Festet den med muttertrekker. Av den grunn at jeg ikke har en åpen hylse til og feste demperen så den går rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2014 Dette er da alså synderen? Denne skal mellom topp av coilover og dempertårn? Las en annen plass at det skulle Ver en gul og sort ring? Denne hadde vertfall ikke jeg på original demperen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 gul og sort er på e38 hvertfall, men det er svinglageret og er mye større enn på e39. jeg la hvertfall en skive på demperen før eg satte topplageret på. samt en skive oppi lageret før mutteren skulle på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2014 Og du har null klunking? Startet opp nå og svingte full sving frem og tilbake sikkert 15 ganger.. Kom en svak pjong lyd fra fjæren 2 ganger... Så er overlevbart, men vil jo helst det skal vere i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 ingen klunking på min e39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2014 Ok, og du la en slik skjeve som jeg tok bilde av mellom lager og coilover...? Da prøver jeg det:) har lest flere plasser på forumet nå om en gul og sort ring.. Så ble brått litt usikker.. Vil helst ikke demontere flere ganger enn nødvendig:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 ja, skicve mellom lager og coilover. jeg fant ingen gul og sort ring på min e39. men jeg fant den på min e38, for den hører til e38 siden dem har andre dempertopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 Du skal Ha på En svart å Gul ring/lager. Er nok På Originaldemperen men sikkert Møkkete å Vanskelig å Se? Uten Det lageret blir det lyder... Kan banne på At Det kommer til Å Irritere deg no Jævlig Men du Må Ha Skive også Ja. Se på Delefilmen så ser du. Dette Gule Å Svarte Lageret er vel Kanskje Bare forran Men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2014 Skal teste nå med kun skive.. Men får desverre ikke tid før neste uke.. Jeg sjekket alt ifra originaldemperen grundig. Var ikke noen gul og sort ring der.. Og den klunket vertfall ikke:P Men skal nå finne ut av dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 Ingen gul og sort ring (aksiallager) på standard E39, det er på E38 og E39 M5 På standard E39 er det innebygd et kulelager i topplageret som gjør samme jobben.Grunnen til at det sier pjong er at den store skiven øverst på coiloveren er i fysisk kontakt med topplagerhuset, og kan derfor ikke rotere fritt. Fjæren blir derfor i spenn når rattet blir rotert, og den hopper rundt.Nettopp derfor må tetningsringen og ei skive ligge mellom lager og øverste skive på coilover (Del 6 og 7). For mye moment på toppskruen vil også gjøre at lageret ikke roterer fritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2014 Da vet jeg det! takker! Jeg klarer desverre ikke stramme det til med rett moment da jeg mangler spesialverktøy.. Men jeg fann også kun den skiven jeg tok bilde av på original demperen.. Så mulig forrige eier har blingset litt der da.. Prøver vertfall med kun skive og satser på det blir bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå