FritzWeppert Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Var å kjøpte "ny" bil i går. E39 overgår alle forventninger så langt, spesielt med tanke på komfort. MEN, i løpet av turen hjem på ca 60 mil, skjedde noe med motoren. Den mistet det meste av dreiemomentet under 2500-3000. I starten opplevde jeg den som bjørnesterk på alle turtall, men nå må den jages på turtall før det flytter seg. På høyt turtall er den som før. Søkte her på forumet og fant en som hadde lignende problem, som viste seg å være relatert til en morken vacumslange. Dessverre var forklaringen på hvilken slange det var linket til et bilde som ikke finnes lenger. Hvor skal man starte å feilsøke? Har skrudd mye før, men kjenner ikke denne biltypen/motoren så godt. Det er også en lyd som minner om ventiltikking som kommer og går litt, men spesielt ved pådrag. Er det hydrauliske ventilløftere på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzWeppert Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 Har konstatert at det kommer vacum til "vacumblæra" ved turboen når motoren går. Antar luftmassemåleren er neste mistenkt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 LMM kan gi slike symptomer ja. Har du lest dieseltråden til TRF? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzWeppert Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 Har ikke lest alle 130 sidene, men en god del. Utrolig mye nyttig informasjon. Ser at Bosch luftmassemåler koster 1200 hos Koed, som var langt mindre enn forventet. Blir vel til at jeg bestiller en slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Har du sjekket feilkoder og live data og slikt?Kan være greit og få sjekka dette også, bare for og få en nærmere pekepinne på om det faktisk kan være LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzWeppert Skrevet Mars 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2014 Fikk sjekket feilkoder i dag, og det ser ut til at det er turbotrykksensoren på innsugsmanifolden som krangler. Så da er denne bestilt i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 Enkel og bytte heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå