Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Noen som har vært borti dette problemet. Under kjøring så er likksom effekten plutselig borte å jeg må gi full gass så den girer ned å henter seg opp på turtall for så å plutselig komme med full effekt. Men når jeg slipper gassen så er samme feilen enda der.

Fikk lest av feilkoden med Bosh kts 540 å den fant følgende feilkode: 4F53 som er feil på omformerkobling. Jeg har skiftet ut den "billige" oljen uten at den ble noe bedre. Har vanskelig for å tro at det kan være converteren som er gåen siden den virker når den kommer så jeg holder en finger på at en av ventilene i ventilblokken ikke er helt i orden men den koster jo 30 lapper så kjedelig å kjøpe denne om det ikke er den som er deffekt. Så trenger hjelp hær folkens, er vel et klokt hode som har vært borti dette får jeg håpe=)

Øyvind

Skrevet

Hvis du har en dårlig solenoid i ventilblokka så bør du ikke kjøre med det. Hvis du må gi mye gass for å få bilen til å gå på fram kan det være grunnet for lavt oljetrykk som igjen kommer av den dårlige solenoiden. Dette kan i verste fall medføre glipp med brente lameller og eller ødelagt converter som igjen lekker metallspon inn i girkasse som resultat. Få tatt en diagnose.

Dårlige solenoider og slitasje på boring i ventilblokk er det som stort sett fører til havari på de velkjente GM 5l40E kassene som sitter i bl.a E39 530Da og gamle X5 3.0D

Dette fører til forskjellige former for lavt oljetrykk/linjetrykk som gjør at lock-up glipper og til slutt går det metall mot metall, Når du har kommet så langt så vandrer metallsponet fra converter til girkasse og da er veien til totalhavari kort.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvis du har en dårlig solenoid i ventilblokka så bør du ikke kjøre med det. Hvis du må gi mye gass for å få bilen til å gå på fram kan det være grunnet for lavt oljetrykk som igjen kommer av den dårlige solenoiden. Dette kan i verste fall medføre glipp med brente lameller og eller ødelagt converter som igjen lekker metallspon inn i girkasse som resultat. Få tatt en diagnose.

Dårlige solenoider og slitasje på boring i ventilblokk er det som stort sett fører til havari på de velkjente GM 5l40E kassene som sitter i bl.a E39 530Da og gamle X5 3.0D

Dette fører til forskjellige former for lavt oljetrykk/linjetrykk som gjør at lock-up glipper og til slutt går det metall mot metall, Når du har kommet så langt så vandrer metallsponet fra converter til girkasse og da er veien til totalhavari kort.

Hallo å takk for svar=)

Jeg må ikke gi mye gass for at bilen skal flytte seg framover nei, men det er dårlig med effekt og jeg må trø gassen helt i bunnen for å få den til å gire ned å da kommer den som en kule. Mistenker feil på en solenoid ja, men man får jo ikke kjøpt disse løs å er no for jævlig å måtte kjøpe ny ventilblokk til 30.000.- pga en solenoid da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...