Team leader Skrevet Mars 2, 2014 Skrevet Mars 2, 2014 Hallo. Noen som har vært borti dette problemet. Under kjøring så er likksom effekten plutselig borte å jeg må gi full gass så den girer ned å henter seg opp på turtall for så å plutselig komme med full effekt. Men når jeg slipper gassen så er samme feilen enda der. Fikk lest av feilkoden med Bosh kts 540 å den fant følgende feilkode: 4F53 som er feil på omformerkobling. Jeg har skiftet ut den "billige" oljen uten at den ble noe bedre. Har vanskelig for å tro at det kan være converteren som er gåen siden den virker når den kommer så jeg holder en finger på at en av ventilene i ventilblokken ikke er helt i orden men den koster jo 30 lapper så kjedelig å kjøpe denne om det ikke er den som er deffekt. Så trenger hjelp hær folkens, er vel et klokt hode som har vært borti dette får jeg håpe=) Øyvind
Team leader Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Skrevet Mars 4, 2014 Ingen hær inne av de kloke herrene som har vært borti dette???
Hpi Skrevet Mars 4, 2014 Skrevet Mars 4, 2014 Hvis du har en dårlig solenoid i ventilblokka så bør du ikke kjøre med det. Hvis du må gi mye gass for å få bilen til å gå på fram kan det være grunnet for lavt oljetrykk som igjen kommer av den dårlige solenoiden. Dette kan i verste fall medføre glipp med brente lameller og eller ødelagt converter som igjen lekker metallspon inn i girkasse som resultat. Få tatt en diagnose. Dårlige solenoider og slitasje på boring i ventilblokk er det som stort sett fører til havari på de velkjente GM 5l40E kassene som sitter i bl.a E39 530Da og gamle X5 3.0D Dette fører til forskjellige former for lavt oljetrykk/linjetrykk som gjør at lock-up glipper og til slutt går det metall mot metall, Når du har kommet så langt så vandrer metallsponet fra converter til girkasse og da er veien til totalhavari kort.
Team leader Skrevet Mars 13, 2014 Forfatter Skrevet Mars 13, 2014 Hvis du har en dårlig solenoid i ventilblokka så bør du ikke kjøre med det. Hvis du må gi mye gass for å få bilen til å gå på fram kan det være grunnet for lavt oljetrykk som igjen kommer av den dårlige solenoiden. Dette kan i verste fall medføre glipp med brente lameller og eller ødelagt converter som igjen lekker metallspon inn i girkasse som resultat. Få tatt en diagnose. Dårlige solenoider og slitasje på boring i ventilblokk er det som stort sett fører til havari på de velkjente GM 5l40E kassene som sitter i bl.a E39 530Da og gamle X5 3.0D Dette fører til forskjellige former for lavt oljetrykk/linjetrykk som gjør at lock-up glipper og til slutt går det metall mot metall, Når du har kommet så langt så vandrer metallsponet fra converter til girkasse og da er veien til totalhavari kort. Hallo å takk for svar=) Jeg må ikke gi mye gass for at bilen skal flytte seg framover nei, men det er dårlig med effekt og jeg må trø gassen helt i bunnen for å få den til å gire ned å da kommer den som en kule. Mistenker feil på en solenoid ja, men man får jo ikke kjøpt disse løs å er no for jævlig å måtte kjøpe ny ventilblokk til 30.000.- pga en solenoid da.
TRF Skrevet Mars 13, 2014 Skrevet Mars 13, 2014 Converter er et kjent problem på disse (zf) kassene. Det samme er for øvrig ventilblokka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå