adlar3 Skrevet Mars 3, 2014 Share Skrevet Mars 3, 2014 Heisann!Jeg har et hull i eksosen ett eller annet sted fremme ved motoren/passasjer setet. Litt usikker på nøyaktig hvor, da jeg ikke har bukk og ikke har fått sjekket dette ut enda. Her om dagen når jeg kjørte kom motorlampa på og jeg som ikke har super mye peiling søkte litt rundt og fant ut at det kan være at den leser av feile verdier med eksos også.. (?) Altså, tror og håper jeg på at lampen lyser grunnet at det er hull i eksosen et sted og den da får feile verdi målinger. (har kjørt med hullet i en liten periode)Jeg antar det som må gjøres er å få kodene avlest, eneste kjipe er at å få kodene avlest på et verksted koster ufattelig mye penger for svært lite arbeid. Planen var hovedsaklig å fikse eksos hullet selv ved å låne en bukk.Noen som har erfaring med feil ved e46 2004 316I ang Motorlampen ?Eventuelt noen verksteder å anbefale til hjelp av slikt eller forsåvidt andre som ønsker å gi en hjelpende hånd?Utrolig takknemmlig for alle svar og hjelp Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 om hullet er før lamdasondene, så kan det registreres feil. Men om det ikke er det, så er det nok lurt å ta en diagnose, det kan være så mye forskjellig. prisen på diagnose ligger rundt 1000-1500 per time. Og det tar ikke lang tid å lese ut feilene, men er usikker på om de tar betalt for hver påbegynte time eller hvordan det gjøres, sikkert også mange her på forumet, som har diagnoseutstyr, jeg har iallefall program til å lese ut feilkoder hvor holder du til? adlar3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adlar3 Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2014 Etter litt kjøring har lampen sluttet å lyse. Noe som gjør meg litt skeptisk.. syntes det er litt merkelig at den ikke lyser lenger. Jeg tror de fleste tar betalt for hver påbegynte time. Jeg holder til veldig sentralt i Bergen. Så er ikke noe vanskelig for meg å komme meg til et sted i Bergen kommune eller rett utenfor om noen har diagnoseutstyr og hadde hatt lyst å gi meg en hjelpende hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adlar3 Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2014 Hvor er lamdasondene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 Veit det er en her på forumet som pleier å være behjelpelig med diagnose i Bergensområdet På min sitter de iallefall på eksosmaifolden og en etter katalysator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adlar3 Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2014 Såg at det stod du Reef89 har sånn Diagnose verktøy og er i bergen, du hadde vell ikke hatt anledning til å diagnostisere bilen min? Motorlampe lyset i dashbordet er gått bort nå da.. så vet ikke om du vil få opp noen feilkoder i det hele tatt da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå