Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hvor mye NM tåler orginalkassene til bmw e46 320 2003 modell? Er vel Getrag kasse på disse, jeg klarer ikke helt å finne ut hvem modell jeg har. Om noen har link til oversikt, så setter jeg pris på det :) eller om noen vet selvfølgelig :)

Skrevet

Automatkassen går ikke i nødmodus selv om du overstiger 390Nm. Jeg har selv kjørt 550Nm på en slik kasse uten problemer.  Det er ingen funksjon som setter en slik kasse i nødmodus pga for høyt dreiemoment, isåfall er det fordi kassen har oppdaga en feil med enten motor eller gir/converter. 

Hvis det skal gå an å svare på et slikt spørsmål så må du ihvertfall informere om du har manuell eller automat og om du har bensin eller diesel.

Skrevet

Hender seg ofte at automatkasser går i nødmodus hvis du chipper bilen over 390nm. Men som du sier, det kan også gå på feil i motorstyringa

Er vell heller de idiotene, som monterer tuningbokser som opplever dette.

Skrevet

bensin og manuell ja..

Det er ei Getrag S5D 250G kasse, dvs samme som f.eks E36\E46 325 har. 

Dvs de tåler endel.

ESS henter f.eks ut 375nm fra de, mens mange turbobygg henter ut langt mer. Så du trenger nok ikke bekymre deg på en stund.

Skrevet

Hender seg ofte at automatkasser går i nødmodus hvis du chipper bilen over 390nm. Men som du sier, det kan også gå på feil i motorstyringa

At det hender ofte høres veldig rart ut.  På sparket vet jeg om 4 stk E39 525D/530D som har gått i årevis med denne girkassen godt over 390Nm, bla min egen 530D som går på 5. året, nå med 550Nm og TRF sin 530D som går med 600Nm.

Hvilken feilkode er det disse girkassene gir når de når utsatt for mer enn 390Nm?  De går ikke i nød pga de blir utsatt for mer enn 390Nm, de går i nød på grunn av en spesifik feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...