Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, 

kjøpte en bmw 318i for ca 3uker siden. Rattet har ristet og bremseskiven på høyre er så varm at ene pakningen har smeltet. Satte den inn på verksted og de sa jeg må bytte kalypter, bremseklosser og hjullager er ødelakt og må byttes.. jeg har varslet forhandler og han sier han skal høre etter og jeg har ikke fått noe svar fra han enno. bilen er nå inne på verksted siden den ikke har noe bremser.. hva har jeg rett på ifra forhandler?

hilsen en frustrert bilkjøper

Skrevet

Saltkjelen og noen andre her inne er svært gode på akkurat dette.

Men om du har garanti på bilen din fra forhandler du kjøpte bilen hos, så skal jo dette dekkes.

Skrevet

Hva som fremgår av salgsannonse/prospekt/evt. test og hva som er sagt/gjort/skrevet under kommunikasjon og i kontrakt er jo ganske vesentlig for å finne ut om du har en sak her eller ikke. Jeg forstår det dithen at du har kjøpt bilen av en forhandler og da er det forbrukerkjøpsloven (kap. 4 og 6) som skal anvendes iht. reklamasjonsrett. Kjørelengde og årsmodell er jo i tillegg relevante opplysninger for sakens del. Ved en E90 318i til 250.000kr ville det nok fremstått som en mangel, men det er det ikke skkert det vil gjort om det dreier seg om en E30/E36 318i til 10.000kr. Videre må man naturligvis se på hva garantien innebærer og som oftes dekkes ikke typiske ting som slitedeler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...