Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt rundt for å finne ut om aribag feil i e39, og ser da at det meste omhandler passasjersetet.

I mitt tilfelle er jeg rimelig sikker på at dette ikke er feilen.

Snoket litt rundt under førersetet mitt i dag og føler at noe er livruaskande gale der.. Ledninger som er klippet, samt jeg føler at jeg mangler modulen setematten er koblet i.

Slenger ved et bilde slik at dere kan se hva jeg mener med klippete ledninger, slik at dere selv kan se og bedømme hva som eventuelt mangler:

53d25829-036e-42c4-827d-8813949001e0_zps

Skrevet

førersete har ikke modul.

om noe er klippet så er det muligens til beltestrammeren din.

så fremt dette omhandler førersetet.

Skrevet

Førersetet det er snakk om ja.

Fikk hjelp av en kompis med BMW scanner i går for å få ut noken feilkoder, fikk da opp følgende:

2014-02-17130323_zps612541a0.jpg

Uten at jeg helt ble så veldig mye klokere på hva som er gale utifra feilkodene, noen som vet?

Skrevet

combatkit har nok rett i at det er beltestrammeren som er avklipt under setet.

Den andre kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Det er ledningsbrudd på venstre sideairbag en eller annen plass, men det har ingenting med de ledningene under setet å gjøre, noen aom har hatt av dørtrekk og vært borti noe de ikke skulle vært borti?

Airbag på førersiden utløses uansett, en bil kan jo ikke kjøres uten fører ;)

Skrevet

På det halve året jeg har hatt bilen har det ikke vær knotet med noe inni døren, vet jo aldri noe om før jeg kjøpte den. Får vel åpne opp og følge ledningsnettet og se om jeg ikke finner noe.

Men ledningen til beltestrammeren under setet, går den bare inn i den store kontakten eller hvor er den koblet?

Greien er jo at nå som Eu-kontrollene begynner å bli strengere skal man jo få feil når airbaglampen lyser, derfor jeg skal få dette fikset, slik at jeg slipper å ta det senere.

Skrevet

Disse to feilmeldingene hadde min nevø også. Han byttet beltelås med beltesteammer og begge feilmeldingene forsvant etter sletting av feilkode. Vil tro at noen har klippet ledningene i håp om at det ville fjerne feilmeldingen. Du kan jo begynne med å koble sammen de klippede ledningene. Hvis ikke det hjelper ville jeg ha byttet hele beltelåsen.

Skrevet

Disse to feilmeldingene hadde min nevø også. Han byttet beltelås med beltesteammer og begge feilmeldingene forsvant etter sletting av feilkode. Vil tro at noen har klippet ledningene i håp om at det ville fjerne feilmeldingen. Du kan jo begynne med å koble sammen de klippede ledningene. Hvis ikke det hjelper ville jeg ha byttet hele beltelåsen.

Liker at det kan være sammenheng mellom de to ja, får vel ut å krype litt i morgen og se om jeg ikke finner enden som tilhører beltelåsen da.

Skrevet

Greien er jo at nå som Eu-kontrollene begynner å bli strengere skal man jo få feil når airbaglampen lyser, derfor jeg skal få dette fikset, slik at jeg slipper å ta det senere.

Får jo bare en 1`er feil på den, så bilen går jo igjennom med glans.

Frem til då noen idioter i Brussel eller på biltilsynet finner ut at 1`er feil også SKAL/MÅ fikses for å få bilen godkjent.

• 1 month later...
Skrevet

Har i utgangspunktet lagt dødt en stund dette prosjektet nå. Men brukte litt tid på det i dag, feilmeldingen på beltestrammeren er forsvunnet og kommer ikke tilbake heller (hurra for problemer som løser seg selv). For min del ser det ut som at "side impact sensor" er synderen her, da det låg en dam i rommet under setet hvor denne er plassert, noe som har ført til at sensoren er korrodert, og ødelagt. Så nå er ny sensor på vei fra Tyskland, og da er det bare og vente i spenning på at det skal fungere igjen (forhåpentligvis)

Skrevet

hei ikke meningen og bruke tråden din, men jeg har også feil på beltestrammeren på sjåfør siden. men hvor sitter ledningene til den hen?

Skrevet

hei ikke meningen og bruke tråden din, men jeg har også feil på beltestrammeren på sjåfør siden. men hvor sitter ledningene til den hen?

Hei!

Bare følg kabelen som går fra beltestrammeren og til under setet i den selve gule modulen. Er ofte det er dårlig motstand. Sjekk om det ikke er noe rust i modulen e.l og prøv å rens dette med kontaktrens elns.

• 1 month later...
Skrevet

Tenkte og oppdatere litt her, da jeg ikke lengre ha noe varsellys på Airbag systemet lenge, heller ingen feilkoder, eller juksesensorer.

Fant ut at BMW Scanner med live data på aribag computeren var hjelpbart

2C07D36D-BED0-408E-B94A-421B8B62C3E5_zps

Lite skjermutklipp av resultatet. 

Noen minutter senere var setet vippet bak, golvet trekt til siden, sensoren var godt synlig og varmeovn ble funnet fram for å tørke opp. Sensoren var enkel som bare det å bytte. Støvsugde opp store mengder med korrosjon etter sensoren og rengjorde det ordentlig. For at ny sensor skulle få "nytt" underlag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...