Traktortom2 Skrevet Mars 7, 2014 Skrevet Mars 7, 2014 jeg skal nå Ettermontere PDC system i min E46 Touring og jeg fikk gode svar på hva jeg trenger av komponenter for å få dette montert, MEN: snakket litt med BMW verkstede til familien og de blei skeptiske til rådene jeg fikk herfra og tok dette med videre til Schmiedman selv og de hadde også skepsis til dette. det de var veldig usikkere på og som ingen av dem kunne gi noe godt svar på er dette: problemet var ikke om det gikk ann å montere PDC separat fra resten av bilen og bare koble til ryggelyssensor og egen kurs for å å det til å fungere. om det i det heletatt gikk ann å få ettermontert PDC til hjerna i bilen så dette vil fungere og komme opp på diagnoe om en feil skulle dukke opp. argumentene dems var att på de "gamle bilene" så var det muligheter får å tilkoble/ettermontere ekstrautstyr selv, men på de nyere var utstyr og ledningsnett intrigert i multikontakter og alt sånn etter bestilling når bilene var nytt (dette gjelder også hva hjernen's softwear skulle oppfatte av enheter i bilen) ovs... så de vet ikke om hvordan dette vil fungere å intrigere PDC i en e46 som ikke har det levert fra fabrikk... Så her kommer mitt spørsmål: om det faktisk er mulig å få dette intrigert med hjerne og diagnose hva må til for å få dette til å fungere? Takker for alle svar om dette her, for jeg blir ikke klok. PS. meningen er å få dette intrigert i det orginale systeme og ikke som ett eget system, vil ha dette til å fungere på diagnose.
awt Skrevet Mars 7, 2014 Skrevet Mars 7, 2014 Ved korrekt montering vil dette fungere som om det ble levert originalt med bilen fra fabrikk. Spesielt med tanke på at dette er en original ettermontering levert av BMW. Å høre med forhandlere om slikt er ikke verdt spørsmålet engang.
Traktortom2 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Skrevet Mars 7, 2014 hmm... er derfor jeg lurer hehe... så det du sier er att om jeg kjøper dette sette her: http://www.ebay.com/itm/BMW-e46-PDC-module-with-wire-/231170796324?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35d2da6b24 og plugger i alle kontakter der de skal være så vil dette fungere via diagnose og alt sånn som orginalt? (må jo ha gong og bryter ovs, men du forstår)
awt Skrevet Mars 7, 2014 Skrevet Mars 7, 2014 Det er umulig å se hva som følger med av kontakter og ledninger ut fra et slik bilde, men om du har alt som trengs, og dette ikke er skadet e.l. skal det fungere ja. Som nevnt tidligere er det godt mulig det må kodes. Bryter trengs ikke om du kun skal ha bak. Det hadde også vært fint om du holdt deg til en tråd, det er ikke vits å lage en ny tråd som strengt tatt inneholder det samme som den forrige.
Reef89 Skrevet Mars 7, 2014 Skrevet Mars 7, 2014 Det er fult mulig å montere originalt ja som nevnt over og i den forrige tråden. Du kan ta kontakt med 740AV på forumet, han har ettermontert original PDC på sin E38 riktig nok, men det er jo samme opplegget sånn sett. Tråden hans btw: http://bimmers.no/topic/645760-740il-e38-alpina-21/
Traktortom2 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Skrevet Mars 7, 2014 supert da vet jeg att det funker så lenge man har riktig komponenter takker så mye for svarene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå