Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gateparkerer i Oslo og fant idag bilen min med en svær bulk i taket! Det er en diger grop mot bakruta. Hadde en liten skavank på motsatt side etter at panseret blåste opp i fart for noen år siden. Tenkte først at bulken fra dette (var mer skrammer enn bulk) kunne ha "spredd" seg bakover men virker fjernt...? Før jeg politianmelder og spør om overvåkingstape ville jeg høre om noen her har opplevd lignende? Karosseriet er jo steinhardt så har vel ikke no med den gamle skrammen å gjøre? Wtf kan ha skjedd? Lastebil som har mista stein? Så ingen fotspor etter tramping men er jo ikke lett å se med alt dritværet som har vært.

Skrevet

Er ikke no is som henger fra taket her så kan nesten ikke være det heller. Får muligens sett tapen på mandag men seff sto bilen min akkurat i dødssona så blir vanskelig å se noe....irriterende!!

Skrevet

Noen som vet omtrent hva som skal til for å ta taket på denne bilen? Etter mitt inntrykk er jo dette karosseriet rimelig robust så ser ikke for meg at noen kan ha f,eks slått en arm ned i taket (bulken er nærmest fortauet). Bulken syns til og med fra innsiden! Det lokket i taket over baksetet ramla også ut så her var det nok et skikkelig smell!

Skrevet

Er ikke no is som henger fra taket her så kan nesten ikke være det heller. Får muligens sett tapen på mandag men seff sto bilen min akkurat i dødssona så blir vanskelig å se noe....irriterende!!

Hvis isen har detti ned, så henger den jo ikke fra taket lenger :mrgreen: Men kan nok være greit å se film, hvis de har. 

Skrevet

Hvis isen har detti ned, så henger den jo ikke fra taket lenger :mrgreen: Men kan nok være greit å se film, hvis de har. 

dårlig formulert, mener det ikke har vært is her på en stund ;) mao ingen sjanse for at is er syndebukken.

Får nok sett tapen, men greit å ha den fjerneste ide om hva det kan ha vært liksom... om det er noen som har trampet på taket eller om det rett og slett må ha blitt mistet noe tungt for å lage såpass dyp grop

Skrevet

Et bilde hadde jo ikke vært så dumt, vanskelig og se for seg skaden ut i fra beskrivelse. :)

Er det skader/hakk/striper i lakken i området, er det spor andre plasser på bilen, som kan tyde på at noen har klatret på den, ligger det noe

rundt om bilen, inn i mellom kriker og kroker på lister, luker osv som kan gi spor? Tenker da på rester av noe som eventuelt har landet på taket..

Hvordan ville du kommet deg opp, om du absolutt skulle opp og lage en bulk?

Mange ting man kan gå etter. :)

Skrevet

Skal legge ut bilder etterpå.

Er noen få riper inni gropen men ikke så mye rundt. Noen bittesmå riper på panseret men de kan jo ha vært der før også. Ingen fotspor på bilen (men har jo regnet så ble kanskje skylt vekk) og heller ingen spor rundt bilen - hvis noen mista noe så har de rydda opp. Var støv inni gropen som så litt gulaktig ut, men kan vel bare være vanlig støv som har samlet seg der med vann el. Eller så er det min teori om en stein som har falt fra en lastebil

Jeg ville sannsynligvis aldri gått opp på et biltak i regnvær. Taket er jo avrundet så fort gjort å skli å tryne. Ellers er jo generelt taket et idiotisk sted å gjøre herverk, er taket dårlig går du gjennom :P ville heller sparka inn lykter/speil, ripa lakken med nøkler osv om jeg var tilbakestående nok til å gjøre herverk på random biler. Men letteste sted å komme seg opp på er vel bare å klatre opp bagasjelokk men der var det ingen spor i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...