Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har akkurat skiftet pære på passasjersiden på bilen, etter at den hadde ryki. men det ser ikke ut som pæra vil tenne. prøvd med 2 andre pærer også. men kommer forsatt opp feilmelding i dashen, og ikke noe lys ute! 

Kan det være tenner/ballasten som har godt ? hvor sitter denna ? Hvor mye koster ny ? 

Det er orginalt Xenon på bilen, D2S pærer ! 

Skrevet

eBay pærer er problemet, Thomas! Prøv med kvalitetspærer, så skal du se at problemet er borte ;)

Da skal jeg prøve med ett stk i morgen :D så får vi se ;) Takk for det, Lasse 

Skrevet

Uansett om det er kina pærer eller ikke så bør det lyse. Sikkert tenneren som har ryki

Har hatt akkurat samme problem, kina pærer tenner ikke, dyrere pære tenner. Så tviler på at tenner og/eller balast har ryki!

Skrevet

Har hatt akkurat samme problem, kina pærer tenner ikke, dyrere pære tenner. Så tviler på at tenner og/eller balast har ryki!

Jeg håper jo på det ! for min oppfattning er jo at tenneren som regel kanskje tuller litt før den takker for seg ! men aldri sliti med flimring eller blinking av noe slag ! men får da starte i den enden at jeg kjøper et stk kvalitets pære, så heller ta det ut ifra det! 

Skrevet

Du kan jo prøve den aktuelle pæra på den andre ballasten hvis den er ok så vet du med en gang om pæra er iorden.

Skrevet

Ingen som selger pærer som ikke tenner da...?

Skrevet

Du kan jo prøve den aktuelle pæra på den andre ballasten hvis den er ok så vet du med en gang om pæra er iorden.

Prøvde dette nå ! å det faller igjen tilbake på det at det er ballasten/tenneren, er det noen som vet om et sted man kan få kjøpt en tilsvarende en ? Er dette en stor jobb og få byttet ballasten/tenneren? 

evt kan det lønne seg og se etter en brukt lykt ? 

Eidt:

Er det samme ballasten på, Pre-Facelift ? coupe ? :D

Skrevet

Koed selger til grei pris.

Du må denontere hele lampa for å bytte bytte tenneren. Rens linsa mens du er igang;)

5400kr for en ballast hvis jeg fant riktig, det er jo spinnvillt . :P  nesten mer fristende å kjøpe noen nye lamper da :P

Mest trolig, er det tenneren eller ballasten som er problemet ? ser du får kjøpt de hver for seg ! 

Skal sies at jeg så det lå fukt nede i lampa! hvor etter som jeg forstår tenneren ligger ? er dettte riktig ? 

http://www.koed.no/Catalog/Car/BMW/E46/Tou/320d%20M47N/ECE/L/All/20040100/63/05/1;63_0550/

• 2 months later...
Skrevet

Heisann,

fant du ut noe mer her?

Jeg har også problem med en side som ikke tenner.

Kinapærer.

Etter bytte av pærene begynte ene siden å flimre etter etpar minutter. Etter en stund tente den ikke i det hele tatt.

Byttet tenneren idag uten forandring.

Er det noen som vet om det kan være feil i Control unit'en eller er det helst tenner og/eller lampene som er problemet?

Skrevet

Heisann,

fant du ut noe mer her?

Jeg har også problem med en side som ikke tenner.

Kinapærer.

Etter bytte av pærene begynte ene siden å flimre etter etpar minutter. Etter en stund tente den ikke i det hele tatt.

Byttet tenneren idag uten forandring.

Er det noen som vet om det kan være feil i Control unit'en eller er det helst tenner og/eller lampene som er problemet?

Prøv med noen skikkelige pærer som det står skrevet over her!

Skrevet

Prøvde med orginal pære, ingen lys. Så da blir det å plukke ut begge lyktene for å kryssbytte control unit.

Ser spor etter vanninntrenging i kontakten på den ene dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...