Gå til innhold

E39 530D Vacumslanger under innsug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal av med innsuget for å rengjøre det og for å fjerne EGR styringa som sitter under der.  Har kjøpt nye pakninger til innsug. I den forbindelse tenkte jeg å bytte det som er av vacumslanger som går under innsug. Ser på Koed at de har lista opp 3 forskjellige slanger til min bil, 

Vakuumslange svart 3,5x2,0  Vakuumslange svart 3,5x1,8 Vakuumslange blå 3,5x2,0

Noe er vel til EGR og noe til Tubro men hva mer går det vacumslanger til?  Noen som har noen formening om hvor mange meter jeg trenger av hver type slange?  Som sagt så blir alt av EGR fjerna og blenda på "vacum manifolden" men alle de andre slangene vil jeg bytte.

Skrevet

Hei, jeg kjøpte inn ca 2meter 3,2mm(det eneste de hadde inne) som passet fint. 2meter var tilstrekkelig. De tre typene du finner på Koed er vell alle 3,5mm åpning, men med forskjellige tykkelse på gummien. Husker ikke helt hvor tykk gummien var på slangene jeg monterte, men tror vell det var 2mm. Jeg hadde ingen problemer å montere dem. Tenker vell at dess tykkere gummien er dess mer vakum tåler dem før dem suges flate, av samme grunn blir det litt vanskeligere å motere en slange med tykkere vegg(hardere å utvide).

Det går også vakum til motorfester og til styringen av flapsene i innsuget(dersom du har dem). Synes å huske at det var flere kortere slanger mellom diverse forgreninger.

Skrevet

Hei,

Takk for svar.

Er nok som du sier ja at alle har 3.5mm åpning og at forskjellen ligger i tykkelsen i godset.  Kan se ut som at den som er blå går til "varme" deler slik som EGR ventil og Turbo. Da tar jeg 3-4 meter av den blå og bruker den over alt. Har ikke flaps så da kan jeg skifte alt det andre + de til motorfestene.

Skrevet

Sort med tøy = til vakum reservoir turbo. Derifra kprt slange til ventil, og en til (med blå stripe tror jeg) til turbo.

Blå slange = til egr el ventil, og derifra til egr ventil.

Rød slange = til motorfester.

Du har ikke flaps på din.

Skrevet

Takk for den,

Den som går til EGR hos meg er svart med blå stripe så da er det nok det Koed kaller for Blå ja. Virker som det er blå som går til "varme" deler med eksos slik som EGR ventilen og Turboen.  Fant den røde nå ja 11747797050. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...