Fischquig Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Hei, solgte e46 coupeen i går og er derfor på utkikk etter ny bil. Derfor har jeg sett meg ut et par e39'er med facelift. Jeg må si jeg DRITER i forbruket, så det er ikke en faktor som trenger å være med i vurderingen her. De to bilene (delvis 3) er en 2001 525d med manuell kasse og greit med utstyr som har tippet 240 000 km og en 2001 525iat med 70 000 km mindre på telleverket, altså ca. 170 000. Begge er touring, men den ene med automat. Jeg greier egentlig ikke helt å bestemme meg for hvilken av dem jeg skal gå for ettersom at begge koster det samme. Jeg har lyst på en mest mulig strøken og rustfri bil, samtidig som jeg vil ha mest mulig utstyr. Bensinen har en del mer utstyr i form av sportseter, shadowline, telefon og glassluke... Det som i hovedsak gjør meg usikker er hvilken av bilene som går best, holder lengst og hvor varm dieselbilen er om vinteren... Er motoren i 525d'n den samme som i e60 525d ettersom du også fikk den med 163 hk? Hvilken av bilene er mest attraktiv den dagen jeg skal selge? Til slutt så nevner jeg at 523i preface heller ikke er uaktuell. Noen som har prøvd 525d med manuell og 525i med automat som kan gi meg en peilerpinn? Meninger er jeg også svært takknemlig for enten du har erfaring med bilene eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Jeg ville valgt bensinbilen. Slipper klakkingen, har automat og ikke minst sportssetene som er mye bedre enn standard. Da jeg hadde min E39 med standard seter savnet jeg hele tiden de gode sportssetene jeg hadde i min E34. Aut eller Man er selvsagt en smaksak, du bør først og fremst klare å tenke ut hvilken girkasse du vil ha og deretter se etter biler med din kasse. Jeg ville ikke valgt den ene eller den andre av disse på bakgrunn av at den ene er noen tideler raskere eller tregere enn den andre. Du bør selv finne ut om du vil ha en dieselbil eller bensinbil, egentlig kan ingen andre hjelpe deg med det. Lykke til med valget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 hadde lett valgt bensin mindre som kan gå istykker. flottere gange, blir fortere varm ++. (samt mindre km i dette tilfelle) hadde e39 tds, og der trøbla div med motoren. tungstartet når den var varm, diesellekasje osv. m52/m54 har jeg hørt skal være noe av det beste bmw har laget.. ville hvertfall vært veldig obs på å kjøpe diesel og automat. hørt om maange automathavarier på dieslene. men som nevnt over, finnut hvilket drivstoff og gir du vil ha så har du noe å se etter : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fischquig Skrevet Mars 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2014 Tusen takk for svar! Jeg stoler IKKE på automatkassene fra denne tiden, men det er klart at bensingangen er penere. Diesel knakler og går "urenere", men til gjengjeld bedre tror jeg. Det heller mot bensin fra min side nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Bensinutgaven, uten tvil! Mer utstyr, lavere km stand. Ang. automat, så er det bare å bytte olje på de. Så er ikke 170 000km noe problem. Ellers, org 525d vil ikke gå nevneverdig bedre en 525IA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå