Hpi Skrevet Mars 17, 2014 Share Skrevet Mars 17, 2014 Hei, Har en basskasse for montering i hjulbrønn på en E39 Touring. Denne er ca 37 liter. Har også en Ground Zero GZRW30SPL EXTREME 12" som skal nedi kassen. Xmax 22 mmFs 33.7 HzQts 0.42Vas 46,5L http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10110&prodid=393 Så til spørsmålet, anbefalte kasser til denne subben er enten trykkammer på 20-28 liter eller bassrefleks på 55 liter. Kassen jeg har er altså 10 liter for stor for trykkammer og 18 liter for liten for bassrefleks. Jeg har masse forsterkereffekt, subben tåler 1400w kont og jeg har ei 2500wRms monoblokk. Spiller all mulig musikk, noe Trance men en god del all round også. Hva er lurest å gjøre her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Mars 17, 2014 Share Skrevet Mars 17, 2014 du må jo ikke bruke hele dimmen på hjulbrønnen... du kan heve bunnplata i kassa du skal ha nedi eller ta veggene nærmene hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 La kassen være så stor som mulig og hold den lukket (med mindre den hadde vært på godt over 50 liter) Anbefalte mål er bare tull, da de ikke aner hva slags bil kassen skal i. Med større kasse vil det tåle litt mindre effekt enn det er ratet til, som også er uvesentlig, da det er følsomheten, altså hvor høyt det spiller i forhold til effekt som er viktig. Samtidig vil det låte langt bedre i større kasse, og det er mye bedre med for stor kasse enn for liten. D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mars 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2014 Det høres meget bra ut, da har jeg kassen som den er og uten port. Kassen er rund med topp og bunnplate liggende utenpå så det ikke er så enkelt å justere størrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 1, 2014 Share Skrevet April 1, 2014 Bilde®!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 1, 2014 Forfatter Share Skrevet April 1, 2014 Ja skal ta bilder når det er noe å ta bilde av, foreløpig er det bare løse deler. Jeg skiftet 8 elementer i bilen og det ble såpass løft i lyden at jeg ble revet med til å få noe mer bass også Har DSP med den originale Nokia subben. Skifta ut alle 5.25" elementene både i dørene og i taket og skiftet også ut diskantene i alle 4 dørene med høytalere som jeg kjøpte fra Bavarian Soundwerks. Har holdt på bilstereo halve livet så jeg hadde forskjellige forsterkere liggende. Kjøpte 2 stk 12" GZ for et år siden som bare ble liggende i garasjen fordi jeg ikke ble helt enig med meg selv om hva jeg skulle bruke de til, 2 stk 12" tar endel plass i bassrefleks Så det jeg har bestemt meg for å bruke i første omgang er dette: Kasse: Rund kasse beregnet for reservehjulsbrønn, Diamater 60cm og utvendig høyde 19cm. ca 37 liter. Subwoofer. Ground Zero GZRW30SPL EXTREME 1400W Radioactive. Forsterker: Exile X2400.1 monoblokk klasse D. Tror ikke Exile er så kjent her i Norge. Jeg kjøpte 3 stk fra Usa. Har hatt endel forskjellig Phoenix Gold forsterkere opp igjennom tidene og de som startet Exile er noen "utbrytere" fra de som startet opp Phoenix Gold. Jeg kom over disse Exile forsterkerene på det Amerikanske Phoenix Gold forumet som jeg vanket mye tidligere. Så får vi se om det blir noe bass av dette her. Hvis ikke så er det jo bare en ting å gjøre og det er å utvide med flere subber og forsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 1, 2014 Share Skrevet April 1, 2014 Men hvordan passer kassa med tanke på kompressoren som ligger i brønnen bak? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 2, 2014 Forfatter Share Skrevet April 2, 2014 Den går oppa huset til kompressoren. Det er over 20cm fra toppen av kompressorhuset og opp til gulvet i bilen. Tenkte å bruke den bolten som normalt holder reservehjulet til å holde fast kassen. Borrer bare et hull i senter i bunn av kassen så kommer denne bolten inni kassen. Satser på at det går hvis jeg har subben litt ut mot kanten av kassen. Kassene leveres i diameter 55cm 60cm og 65cm. Høyde 19cm og 24cm. Den jeg har kjøpt er så vidt jeg kunne finne ut max av det som det er plass til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 2, 2014 Share Skrevet April 2, 2014 Hvor får du kjøpt dette? Høres interessant ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 2, 2014 Forfatter Share Skrevet April 2, 2014 Jeg kjøpte basskassen her http://www.eikeraudio.no/produkter/bilstereo/ferdige_basskasser/tom_kasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 2, 2014 Share Skrevet April 2, 2014 Hm, stilig! Si fra når du har fått laga det til! Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå