varg Skrevet Mars 24, 2014 Share Skrevet Mars 24, 2014 I det siste har jeg hatt flere tilfeller hvor motoren fusker litt, for så å stoppe selv om bilen står i fri og på tomgang. Den starter helt fint igjen etterpå, og om den fusker litt fortsatt forvinner det så fort motoren får litt turtall. Resten av turen går da greit uten noen symptomer. Bare en gang har det skjedd i fart, men da stoppet ikke motoren, men mistet bare kraft i noen sekunder og så var det borte. Så langt har det bare skjedd rett etter eller innen få minutter etter kaldstart. Noen som kjenner igjen symptomene? For ordens skyld; bilen er en 2010 e91 facelift 320d med 177hk gått akkurat over 50.000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Mars 24, 2014 Share Skrevet Mars 24, 2014 Har det vært minusgrader når dette har skjedd og hvor mye diesel er det på tanken? Tenker kondens, tett dieselfilter eller andre vann i drivstoffsymptomer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varg Skrevet Mars 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2014 Nå sist var på lørdag, og da hadde jeg relativt lite diesel på tanken og det har vært kaldt om natten/morgenen. Jeg var faktisk inne på den tanken selv når jeg så at det var lite diesel, men jeg noterte meg ikke drivstoffnivå de andre gangene det har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Mars 25, 2014 Share Skrevet Mars 25, 2014 Fyll tanken full og bytt dieselfilteret;) Tenker det gjør seg da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 25, 2014 Share Skrevet Mars 25, 2014 tøm rødsprit på tanken i tilegg til nytt dieselfilter og full/nesten full tank med diesel:) Kanskje du kan ha noe luft i systemet? For ordens skyld kan du kanskje løsne på en dyse mens den står på tomgang? Om du ikke har selvluftende system da. Du vil uansett få luft i systemet når du bytter filter, fyll forøvrig diesel i det nye filteret ditt før montering, så går det litt fortere å få lufta bort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varg Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2014 Merket den fuska litt i dag også, da med full tank og 4 plussgrader. Skal sjekke hva som ble gjort på forrige service, for jeg opplevde ikke dette før bilen var på service nå sist. Kan det være så enkelt som litt luft i systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2014 Share Skrevet Mars 28, 2014 Bilen er selvluftende, så det bør ikke være et problem. Men det kanskje være et problem, men jeg tror egentlig ikke det. Selv om en slange lekker, så tror jeg det skal mye til før det merkes. Det er vel plasttank på denne bilen? Dermed ingen kondens. LMM eller høyttrykk pumpe kan vel være dårlig. Har du tatt en diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varg Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2014 Dro innom og fikk diagnose i dag. Det blir bare verre og verre. EGR ventilen som ikke lukker ordentlig eller henger seg opp i åpen stilling. 2000kr for en ny, om den må byttes. Noe for seg å koble bort driten og få feilkoden tatt bort? Kanskje ta det i sammenheng med "chip" mapping hos TSRacing eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2014 Share Skrevet Mars 28, 2014 Ts racing tror jeg ikke vil gjøre noe med software på egr styring. Men trf her inne gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varg Skrevet Mars 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2014 Bestilte meg en blocking plate fra ebay, så tar jeg bare av ventilen og rengjør den i samme slengen. Får se om det gir noen feilkode når ventilen ikke får eksos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 29, 2014 Share Skrevet Mars 29, 2014 Det får du. En motor lampe vil lyse mot deg. Husker ikke om det vil gå i nød, men mener det var en type motor det skjedde på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varg Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 Hvem/hva er trf? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 En kar som driver med tuning til BMW. Ganske populær her inne. Om du ser på profilen til TRF så ser du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 http://bimmers.no/user/61063-trf-racing/ Kan anbefales på det varmeste. Bare husk å sjekk om han har eventuelle deler du trenger inne før du sender hjernen inn for omprogrammering. Tenker da på EGR-blender og decat i tilfelle du vil ha litt mer liv i motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varg Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 EGR-blender? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå