Gå til innhold

320d fusker/stopper

varg
 Share

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt flere tilfeller hvor motoren fusker litt, for så å stoppe selv om bilen står i fri og på tomgang. Den starter helt fint igjen etterpå, og om den fusker litt fortsatt forvinner det så fort motoren får litt turtall. Resten av turen går da greit uten noen symptomer. Bare en gang har det skjedd i fart, men da stoppet ikke motoren, men mistet bare kraft i noen sekunder og så var det borte. Så langt har det bare skjedd rett etter eller innen få minutter etter kaldstart.

Noen som kjenner igjen symptomene?

For ordens skyld; bilen er en 2010 e91 facelift 320d med 177hk gått akkurat over 50.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sist var på lørdag, og da hadde jeg relativt lite diesel på tanken og det har vært kaldt om natten/morgenen. Jeg var faktisk inne på den tanken selv når jeg så at det var lite diesel, men jeg noterte meg ikke drivstoffnivå de andre gangene det har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøm rødsprit på tanken i tilegg til nytt dieselfilter og full/nesten full tank med diesel:) 

Kanskje du kan ha noe luft i systemet? For ordens skyld kan du kanskje løsne på en dyse mens den står på tomgang? Om du ikke har selvluftende system da. Du vil uansett få luft i systemet når du bytter filter, fyll forøvrig diesel i det nye filteret ditt før montering, så går det litt fortere å få lufta bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket den fuska litt i dag også, da med full tank og 4 plussgrader. Skal sjekke hva som ble gjort på forrige service, for jeg opplevde ikke dette før bilen var på service nå sist. Kan det være så enkelt som litt luft i systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er selvluftende, så det bør ikke være et problem.

Men det kanskje være et problem, men jeg tror egentlig ikke det. Selv om en slange lekker, så tror jeg det skal mye til før det merkes.

Det er vel plasttank på denne bilen? Dermed ingen kondens.

LMM eller høyttrykk pumpe kan vel være dårlig.

Har du tatt en diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro innom og fikk diagnose i dag. Det blir bare verre og verre. EGR ventilen som ikke lukker ordentlig eller henger seg opp i åpen stilling. 2000kr for en ny, om den må byttes. Noe for seg å koble bort driten og få feilkoden tatt bort? Kanskje ta det i sammenheng med "chip" mapping hos TSRacing eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg en blocking plate fra ebay, så tar jeg bare av ventilen og rengjør den i samme slengen. Får se om det gir noen feilkode når ventilen ikke får eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...