Gå til innhold

Fjernkontroller sluttet å virke på E61

Sebulba
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

I går sluttet begge fjernkontrollene til bilen å virke, det ser ut til at alle innstillingene jeg har gjort I systemet har blitt nullstillt (lys, språk, lås osv). Oppdaget litt senere at de virket igjen men så var det slutt igjen. Noen som har opplevd dette og kan si hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. så kan man være så høflig at man gir vedkommede noe å gå på i stedet for å bare henvise til søkefunksjonen. Det er med meget stor sansynlighet fukt/vann ved antenneforsterkeren som ligger oppe i dekselet bak på bakruta eller kabelbrudd over hengslene til bakluka. Kjente feil dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter kabelbrudd.

Prøv å legg fjernkontrolleren rett ved bakluken / spoileren på bilen og test den da. Funker fjernkontrolleren, er det antenneforsterkeren, fungerer den fortsatt ikke, vil jeg påstå at du har kabelbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panoramatak på E61? ---> vannlekkasje ---> mulig til antenne eller i hjulbrønn hvor mye styreenheter er

Siden begge nøklene ikke fungerer er de høyst sannsynlig ikke nøkkelen men bilen

Sjekk evt. at minuspol på batteriet er godt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, det var antenneforsterkerne som var gåen(heldigvis ikke ledningsbrudd) og den letta meg "bare" for 4 lapper inkl jobb og feilsøking. Jaggu klarte de ikke å lure inn et nytt batteri til bilen i samme slengen. For å toppe det hele har bluetooth modulen tatt kvelden også og den koster ikke mindre enn 4500. Hva er det med BMW og elektonikk? I januar måtte jeg få byttet mikrobryteren for bakvinduet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...