Dhanu Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Hei! Har kjøpt min første bil, en 116i 2008. Så langt meget fornøyd med både bilen og stereoanlegget, som består av BMW Professional uten iDrive med HiFi høyttaler pakke. Problemet er dog at jeg må brenne hundrevis av CDer for å nyte all musikken, da den kun har CDspiller og AUX. Sistnevnte viste seg raskt å ikke være et alternativ. Som den nybegynneren jeg er, googlet jeg mulighetene for å ettermontere USB inngang, og fant blant annet Dension Gateway. Var i dag innom bilradiospesialisten her i Bergen, som skulle ha 6000 kr for utstyr og montering. Spørsmålet mitt er, finnes det noe rimeligere alternativ? Selgeren jeg snakket med, mente jeg måtte ha Dension Gateway 500, men hva med 300 som er 2000 kr billigere? Er monteringen så komplisert at det er verdt å bruke 2500 kr på profesjonelle hjelp? Er det mye å spare på å gjøre slikt arbeid i Sverige? Er det lovlig? Og til slutt, hvordan er det med BMW-servicer og slikt utstyr? Sikkert mange basale spørsmål, men er ganske fersk i bilverdenen. Er dog musikk interessert, og trenger sårt hjelp med dette. All innspill mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Jeg vil anbefale deg å ettermontere original MULF2-modul fra BMW. Dette vil mest sannsynlig bli billigere, samt bedre integrert. Denne vil også gi deg handsfree om du ikke har det. Har du noen form for CD-veksler, bluetooth-handsfree e.l.? Det står også litt i denne tråden. Dhanu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dhanu Skrevet April 4, 2014 Forfatter Share Skrevet April 4, 2014 Takk for svar. Jeg har ikke CD-veksler nei, og heller ikke BT dessverre. Vet du om hvem som moterer slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Hvis du oppdatere software i bilen noe som BMW må gjøre så skal cd spilleren din kunne lese plater med mp3 filer på. Det hjelper jo litt. Ta en tlf til BMW og gi de WIN nr på bilen. Da kan de finne ut om du kan ettermontere original ipod utgang, men den koster rundt 3000kr og krever litt arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Jeg leste litt fort her, og fikk inntrykk av at du hadde iDrive. Ettersom du ikke har dette vil det hele bli litt enklere, og jeg vil anbefale deg å få tak i en original CD-spiller fra en nyere modell (2010+). Disse finnes med støtte for bluetooth handsfree og/eller USB alt etter som (merk at ikke alle har dette). Spilleren din støtter forøvrig iPod-tilkobling som nevnt over her, men jeg ville heller lagt de pengene i en nyere spiller, da disse har "innebygget" iPod-tilkobling. Du bør få tak i en spiller til 2-3000,- om du følger litt med på eBay (.de/.co.uk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dhanu Skrevet April 4, 2014 Forfatter Share Skrevet April 4, 2014 Mp3 kan faktisk spilleren min lese, så det er ikke problem! Skal ringe BMW til uken.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dhanu Skrevet April 4, 2014 Forfatter Share Skrevet April 4, 2014 Jeg leste litt fort her, og fikk inntrykk av at du hadde iDrive. Ettersom du ikke har dette vil det hele bli litt enklere, og jeg vil anbefale deg å få tak i en original CD-spiller fra en nyere modell (2010+). Disse finnes med støtte for bluetooth handsfree og/eller USB alt etter som (merk at ikke alle har dette). Spilleren din støtter forøvrig iPod-tilkobling som nevnt over her, men jeg ville heller lagt de pengene i en nyere spiller, da disse har "innebygget" iPod-tilkobling. Du bør få tak i en spiller til 2-3000,- om du følger litt med på eBay (.de/.co.uk). Ahaa, skjønner! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå