Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I need your help!!

 

Har en bmw e46 03 mod facelift, full mtech....det er en gammel skolebil, og motoren har gått jorda rundt hvertfall 11 ganger, den har rulla 416 tusen, MEN motoren går som strøkent :) ingen ulyder, en coil som er gåen, og thats it!! har vært veldig heldig med tanke på hvor strøken den er :)

 

Here is the problem:

Den bruker en del olje, vet ikke eksakt hvor mye, men oljelampa begynner å lyse kanskje 1 gang hver 2 uke.
Jeg er billakkerer, men har NULL peiling når det kommer til motor osv. Det er ikke topp eller toppdekselpakning, olja kommer i eksosen, og bruker sikkert nok olje til å fylle middelhavet når jeg lar den stå et par timer på tomgang. hvis jeg står i kø, og blir stillestående i kanskje 4-5 min, så begynner det å ryke no jævlig av eksosen, akkurat som om olja samler seg i eksosen, fordamper og blir med eksosen ut endestussen. Nå som d har vært vinter har den vært veldig snill på oljeforbruket, men nå som varmen er her begynner den på igjen...Har hørt at d kan være ventil tetninger? Kan det ha noe med den coilen å gjøre, kanskje? Folk sier så mye forskjellig :( (ja, motorlampa lyser)

Vet ikke hva jeg skal gjøre, og dette begynner å irritere både meg og lommeboka!

 

takk for svar :)

Skrevet

Høres mest ut som ventil tettninger ja, noen spesiell farge på røyken som kommer ut av eksosen? 

 

Det beste er å ta en kompresjonstest for å se om det lekker ut ventilene.

Skrevet

Ikke diesel denne nei :) den er litt sånn lysblå, ikke typisk blåtøyk, veldig hvit med litt blåtoning på en måte, har hørt at jeg kan ta en sånn test ja... Men som sagt, folk sier så mye forskjellig

Skrevet

Første steg er å bytte COIL da... Vet mange sier at di kan bruke olje om veivhusventilasjon er tett... For å være sikker ville jeg hvertfall kjøpt ny returslange å vasket reint peilerøret. Men ettersom det ryker skikkelig mye å hele tiden omtrent tyder det på no "alvorlig"... Bytt COIL, bytt retur å vask peilerøret å gjerne tapp ut MotorOlje, fyll opp motor med diesel å dra den på starteren uten bensinpumperele å på med ny olje. Så kjør en god tur å se om det har blitt bedre. Har jobbet i bilbutikk å der var vi borti en mazda som brukte noe jæææævlig med olje å ved komptest viste to av sylinderene nesten ikke noe komp... Men etter to flushinger med diesel så gikk hvertfall bilen betraktelig mye bedre å kompen var på topp. Ventiltetningene måtte byttes for å få vekk oljeforbruket men. Ikke noe vann i olja eller olje i vannet såklart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...