Nordsjø'n Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 Hei Har diverse feil på en 2000mod (2001mod solgt i 10.11.2000) bmw 525iAT som jeg håper det er noen bmw guruer som kan forklare og komme med tips til løsninger Speedo virker ikke, momentanforbruk virker ikke, ustabil tankmåler, Abs lampe lyser, Asc lampe lyser, Bremseklosser lyset lyser. Girkasse går i nødmodus og et tannhjul med ! i midten kommer frem i dash. Speedo og momentanmåler virker innimellom en liten stund etter at man har satt igang med å kjøre. abs, asc og bremseklosser lyset lyser konstant. Feilkoder på bremsene:30 Wheel-speed signal, rear left31 Wheel-speed signal, rear right55 ASC intake valve Feilkoder på girkasse:149 CAN wheel speed128 Monitoring CAN bus (P0700, P1747)130 CAN timeout ASCAnd other error codes: Andre feilkoder: 214 Signal, road speed130 Signal, CAN ASC/DSC217 Signal CAN EGS 242 Misfire, Cylinder 5 241 Misfire, Cylinder 4 227 Fuel trim bank 1, permissible range exceeded 228 Fuel trim bank 2, permissible range exceeded 123 Activation, map cooling Er altså litt å ta tak i. Noe sted jeg burde begynne? Altså om det er en feil som kan gjøre at de andre kommer opp så den/ de burde utbedres først? Tips til løsninger? Beste billigste sted å kjøpe deler?
Kolstad Jr. Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 ABS sensor venstre bak er mest sannsynlig gåen. Skjedde med meg ifjor. EDIT: Er bra sikker på at det er sensoren som er gåen i ditt tilfelle. Da dette skjedde meg, mista jeg speedo, forbruksmåler, ASC og tankmåleren ble veldig ustabil, spesielt da tanken nærmet seg tom. Nordsjø'n reagerte på dette 1
bjalle Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 Girkassa blir nok også bra når sensorer er skiftet,den får ikke signal fra hjulene(asc) Nordsjø'n reagerte på dette 1
Nordsjø'n Skrevet April 7, 2014 Forfatter Skrevet April 7, 2014 Fått tatt en søkerunde på google i dag. På alle feilkodene på girkasse og bremser så er det enten ABS kontrollenheten eller ABS sensorene som går igjen som tips til feil. Hvis Abs modulen er deffekt så ville man få feil på abs sensorene selv om disse fungerer, så tenkte jeg skulle prøve å ohm'e sensorene bak. Hvis det viser seg at disse fungerer så er det modulen som er deffekt? Noen som veit hvor mange ohm disse skal være på?
Nordsjø'n Skrevet April 11, 2014 Forfatter Skrevet April 11, 2014 Liten oppdatering her. Målte motstand til alle abs sensorer fra kontakta på hjernen og alle sammen hadde tilnærmet lik motstand. Vært i kontakt med Modulmasters i USA, ifølge dem så er feilkode 55 ASC intake valve en "death code" som betyr at abs modulen er død og at den heller ikke kan repareres. De opplyste også om at moduler med delenr 900-001 ikke trengte programmering hvis man kjøpte ny. Så har bestilt ny slik abs modul og håper det løser feilene som går på bremser og girkasse. Men er det noen som veit hva disse feilene kommer av? 242 Misfire, Cylinder 5241 Misfire, Cylinder 4227 Fuel trim bank 1, permissible range exceeded228 Fuel trim bank 2, permissible range exceeded123 Activation, map cooling
Alpejohn Skrevet April 12, 2014 Skrevet April 12, 2014 Har du slettet alle feilkoder først, for så og lese ut på nytt etterpå?
warg Skrevet April 12, 2014 Skrevet April 12, 2014 På misfire 4 og 5 Kan du prøve å bytte med coil 1 og 2 for å se om problemet forflytter seg. Gjør det det tyder det på defekt coil. 123 Activation, map cooling Kan tyde på defekt termostat.
Nordsjø'n Skrevet April 14, 2014 Forfatter Skrevet April 14, 2014 Har du slettet alle feilkoder først, for så og lese ut på nytt etterpå? Ble bare en slik i hu og hast diagnose det der, var på tur hjem og bare svingte innom en kamerat som jobber på et bmw biloppretter verksted som hadde diagnoseapparat. Var midt på natta så vi skrev bare ut de feila som lå inne Skal muligens nedover til han igjen på torsdag så slette først, kjøre en runde og skrive ut på nytt da På misfire 4 og 5 Kan du prøve å bytte med coil 1 og 2 for å se om problemet forflytter seg. Gjør det det tyder det på defekt coil. 123 Activation, map cooling Kan tyde på defekt termostat. Selve termostaten da altså? og ikke noe tempfølere? Temperaturen på bilen ligger stabilt og fint, måleren står ca rett opp Abs lampa ble borte med ny abs modul, speedometer og forbruksmåler fungerer igjen og tankmåleren ble stabil. Deffekt abs modul kunne vistnokk lage mye feil som ikke var feil så får ta en ny diagnose nå og se hva mer som må byttes. ASC lampa lyser fortsatt og cruisekontrollen fungerer ikke vertfall
warg Skrevet April 14, 2014 Skrevet April 14, 2014 Nå vet jeg ikke hvilken type termostat du har, men noen termostater har en elektrisk tilkobling i tillegg til den mekaniske delen. Det er en varmetråd som gjør at termostaten åpner seg tidligere. Mao ett Map på når termostaten skal åpne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå