wbiter Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 Merket det var dårlig med motorkraft her i kveld, og da jeg sjekket bremsene var det åpenbart hvorfor. Venstre brems foran hadde hengt seg opp, skiva var glovarm. Høyre også ganske varm men ikke så varm som venstre. Skrudde senere av hjulet og ser at kalippene er ganske rustet, men det er mes overflaterust og alt ellers ser ut til å være ok. Tok senere en prøvetur igjen (ca 1km) og nå ble begge forbremsene like varme. Noen som vet hva det kan være?Det er en E36 318i Touring.
No SwEaR Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 Kan jo være at calipteren ikke fungerer som den skal pga at de "glidera" trenger å smøres opp litt? De som gjør at toppdelen av calipteren er bevegelig Har ikke bytta bremser på e36 men regner med at det er flytende calipter på dissa? Kan jo også være at stempla går treigt? at de trenger litt smøring også
Fidelio Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 Kan hende det er den sylinderen som presser klossene begynner å bli treig?
Hzh Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 skru alt fra verandre, og puss av overfalte rust osv, smør opp med bremsepasta og se om de fungerer, kanskje du må ha ny caliper evt kan du ta ut stempel å overhale caliperen
Mr Mykland Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Ville begynt med å prøve å smøre opp gliderene
Eriksen933 Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Som de fleste sier her Smøre opp glide boltene er en god start, Ville også pressa ut stempelet på caliper litt, gått over med litt rustløser (vis det er tegn til rust på stempelet ditt) Mulig pakninger begynner og bli dårlig på caliper, at det har kommet vann inni den og begynt og ruste Lykke til
wbiter Skrevet April 9, 2014 Forfatter Skrevet April 9, 2014 Viste seg å være overflaterust inni kapilerne som var så tykt at det hindret klossene å trekke seg tilbake. Skrapet og pusset rent, hadde på rustmiddel og smurte opp. Jeg merka meg dessuten at forrige gang noen holdt på med bremsene var bare glideboltene på høyre side smurt.
wbiter Skrevet April 11, 2014 Forfatter Skrevet April 11, 2014 Av nysgjerrighet, hvor varmt er det vanlig at skivene er etter en "normal kjøretur" (Over 20 min, ikke noe råkjøring)?At skivene blir noe varme er selvsagt normalt men hvor varme - så varme at du ikke kan ta på de? Mine blir fortsatt ganske varme (Kan ikke holde lenge på de rett etter en kjøretur) selvom jeg ikke merker noe nevneverdig tap av motorkraft eller at bilen ikke ruller fritt. Denne har jo dessuten bare enkelskive foran så den blir vel varmere enn ventilerte dobbelskiver.
Otis Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 Skivene blir ikke varme om du ikke bremser! Så du kan kjøre til Spania uten å få varme bremser. Men du kan jekke opp bilen og snurre hjulet og se/kjenne om det er mye motstand. Det skal rulle ganske lett.
Fliid Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 Smøring av glidere med bremsepasta og smøre glidebanen til klossene med kopperpasta hjelper stort. Ikke bruk rustløsere eller andre pastaer enn bremsepasta på glidere/mansjetter. Mansjett rundt stempel og hylser for glidere sveller. Sveller hylsen for glidere, så kan du kaste de og kjøpe. Sveller hylsen, går caliper tregt og du får varme bremser.
wbiter Skrevet April 30, 2014 Forfatter Skrevet April 30, 2014 Jeg blir enda ikke kvitt dette problemet. Har gjort alt som foreslås i denne tråden, uten hell. Nå tenker jeg i retning luft i slangene, hva tror dere?
Mr Mykland Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Luft i systemet har ikke noe med at bremsene henger igjen og blir varme Åssen fungerer gliderene når du drar i de mens calipteren er hel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå