Teigland Skrevet September 24, 2014 Skrevet September 24, 2014 E46m3 diff er også en 210 diff, er vel siste 210 diffen før de gikk til 215 på e60 og e92.Hvis du ser på www.bmwfans.info (delekatalog) så kan du se at e34 og 39 m5, e36 3,2 og e46 m3 osv alle bruker samme pakningen til difflokket.
Fredrikmork Skrevet November 20, 2014 Forfatter Skrevet November 20, 2014 Da er understellet bestilt intrax 1k2. Så nå er det på tide å begynne å bygge. Håper å få oppdatert litt oftere her i nær fremtid. TRF, adne95 og Øyvind L. reagerte på dette 3
Fredrikmork Skrevet November 28, 2014 Forfatter Skrevet November 28, 2014 Hei har noen spørsmål angående ombygging av bakstilling. Har 210 diff Så lurte jeg på å kjøpe dette kittet. http://server.pure-pf.com/webshop2/index.php?id_product=826&controller=product&id_lang=7 Hva mere trenger jeg da for å fullføre bakstillingen?
B10 BITURBO Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 Et rigtig flot prosjekt... anders e30 reagerte på dette 1
Fredrikmork Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Skrevet Januar 7, 2015 Da har vi handlet litt i julen. Gruppe A bakre bærebru ombygget for flere justeringsmuligheter i bakstillingen. Ferdig forsterket og ombygget. Skal også bestille meg DTM forstilling så da begynner vi å nærme oss komplett understell. Skal få lagt ut noen bilder snart er på burbygging og forsterkning med bur frem til fremre støtdempertårn og bakre for forsterkninger . Så fort bilen er ferdig med dette blir det begynt å montere understell og motor samt girkasse. Hår store håp om at mye skal være gjort i løpet av april. Så får vi se hvor lenge pengene holder. TRF og anders e30 reagerte på dette 2
Fredrikmork Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Skrevet Januar 8, 2015 Strøkent. Hva med buret som sto i? Bygger vidre på buret som sitter der, dette var minimalt av det som trengs. E30 er ikke så stiv i karosseriet så da bruker vi litt mere rør for å stive den opp.
tommyf Skrevet Januar 12, 2015 Skrevet Januar 12, 2015 Da har vi handlet litt i julen. Gruppe A bakre bærebru ombygget for flere justeringsmuligheter i bakstillingen. Ferdig forsterket og ombygget. Skal også bestille meg DTM forstilling så da begynner vi å nærme oss komplett understell. Skal få lagt ut noen bilder snart er på burbygging og forsterkning med bur frem til fremre støtdempertårn og bakre for forsterkninger . Så fort bilen er ferdig med dette blir det begynt å montere understell og motor samt girkasse. Hår store håp om at mye skal være gjort i løpet av april. Så får vi se hvor lenge pengene holder. Ser bra ut dette. Vær obs på klaring til vangen bak og bensin påfyllingslangen hvis du skal ha lav bil. Får du styring på senteret av felgen (ser ut som senteret er dreiet ned)?
Hawkon88 Skrevet Januar 12, 2015 Skrevet Januar 12, 2015 Litt seint nå kanskje, men mange bygger om traversen til e32 for å passe e30. Da får du 210 diffoppheng, 5bolt, og bredere sporvidde. anders e30 reagerte på dette 1
R Andersen Skrevet Januar 12, 2015 Skrevet Januar 12, 2015 Hvor har du kjøpt bærebruene? New Zealand?
Fredrikmork Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Skrevet Januar 12, 2015 Har tenkt å flytte tanken til bagasjen og fjerne det som sitter der i dag. Forsto ikke helt hva du mente med styring på senteret av felgen jeg? Vet mange gjør det men da har man ikke justeringsmulighetene igjen for å få riktig oppsett hvis men bare bygger om en annen bakstilling, mye billigere men ikke like bra... \:D/ \:D/ Har kjøpt bærebruene fra Irland faktisk. Så får vi håpe delene kommer og passer som man ønsker.
Hawkon88 Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Jeg ser du bygger etter et annet budsjett enn meg hvertfall, så jeg forstår godt at du velger ditt alternativ. Nå skal det også sies at man kan montere sveisekittet for toe-in og camber på e32 bakstillingen også. For å strekke strikken ytterligere, kan man bygge en customløsning for traversinnfestningene/traversforing ved kanalene, slik at man rett og slett fjerner en del camber ved å "senke" bilen på traversen. Dette er jo en mulighet man har med orginal e30 bakstilling også. Må bare senke diffen tilsvarende, slik at drivakslingene har best mulig vinkel. Forsterkning av traversinnfestning er jo noe man bør tenke på uansett når man skal ha mye effekt. Har hørt noen skrekkhistorier hvor karosseriet revner på c-stolpen ved mye effekt og godt grep. anders e30 reagerte på dette 1
Fredrikmork Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Skrevet Januar 28, 2015 Buret skal sveises og bygges slik at diff og alt sitter i buret. Så det bør tåle effekten mener jeg. anders e30 reagerte på dette 1
Fredrikmork Skrevet Februar 11, 2015 Forfatter Skrevet Februar 11, 2015 Da er buret i full gang med å sveises. Blir bygget av nsracecars.com i svergie. Han som har bygget ramma til drag bilen til Vidar Strand. anders e30 og R Andersen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå