Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E46m3 diff er også en 210 diff, er vel siste 210 diffen før de gikk til 215 på e60 og e92.

Hvis du ser på www.bmwfans.info (delekatalog) så kan du se at e34 og 39 m5, e36 3,2 og e46 m3  osv alle bruker samme pakningen til difflokket.

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

Da har vi handlet litt i julen.

Gruppe A bakre bærebru ombygget for flere justeringsmuligheter i bakstillingen. Ferdig forsterket og ombygget.

 

Skal også bestille meg DTM forstilling så da begynner vi å nærme oss komplett understell.

 

Skal få lagt ut noen bilder snart er på burbygging og forsterkning med bur frem til fremre støtdempertårn og bakre for forsterkninger .

 

Så fort bilen er ferdig med dette blir det begynt å montere understell og motor samt girkasse.

 

Hår store håp om at mye skal være gjort i løpet av april. Så får vi se hvor lenge pengene holder.

post-80773-0-36812400-1420653642_thumb.j

post-80773-0-30554700-1420653656_thumb.j

post-80773-0-33803600-1420653664_thumb.j

Skrevet

Strøkent. Hva med buret som sto i?

 

Bygger vidre på buret som sitter der, dette var minimalt av det som trengs. E30 er ikke så stiv i karosseriet så da bruker vi litt mere rør for å stive den opp.

Skrevet

Da har vi handlet litt i julen.

Gruppe A bakre bærebru ombygget for flere justeringsmuligheter i bakstillingen. Ferdig forsterket og ombygget.

 

Skal også bestille meg DTM forstilling så da begynner vi å nærme oss komplett understell.

 

Skal få lagt ut noen bilder snart er på burbygging og forsterkning med bur frem til fremre støtdempertårn og bakre for forsterkninger .

 

Så fort bilen er ferdig med dette blir det begynt å montere understell og motor samt girkasse.

 

Hår store håp om at mye skal være gjort i løpet av april. Så får vi se hvor lenge pengene holder.

Ser bra ut dette. Vær obs på klaring til vangen bak og bensin påfyllingslangen hvis du skal ha lav bil.

Får du styring på senteret av felgen (ser ut som senteret er dreiet ned)?

Skrevet

Har tenkt å flytte tanken til bagasjen og fjerne det som sitter der i dag.

 

Forsto ikke helt hva du mente med styring på senteret av felgen jeg?

 

Vet mange gjør det men da har man ikke justeringsmulighetene igjen for å få riktig oppsett hvis men bare bygger om en annen bakstilling, mye billigere men ikke like bra... \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

 

Har kjøpt bærebruene fra Irland faktisk. Så får vi håpe delene kommer og passer som man ønsker. :bounce:

Skrevet

Jeg ser du bygger etter et annet budsjett enn meg hvertfall, så jeg forstår godt at du velger ditt alternativ.

Nå skal det også sies at man kan montere sveisekittet for toe-in og camber på e32 bakstillingen også. For å strekke strikken ytterligere, kan man bygge en customløsning for traversinnfestningene/traversforing ved kanalene, slik at man rett og slett fjerner en del camber ved å "senke" bilen på traversen. Dette er jo en mulighet man har med orginal e30 bakstilling også. Må bare senke diffen tilsvarende, slik at drivakslingene har best mulig vinkel.

Forsterkning av traversinnfestning er jo noe man bør tenke på uansett når man skal ha mye effekt. Har hørt noen skrekkhistorier hvor karosseriet revner på c-stolpen ved mye effekt og godt grep.

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...