KingOfBMW Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Hei, Fikk feil melding i displayen "Transmission Faulty - Drive moderately, Possible to continue journey, Reduced acceleration. Have checked by nearest BME Service." Måtte slå av og på for å kjøre bilen. Hva er årsaken til feilmelding? Takker på forhånd! \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Diagnose på verksted vil sannsynligvis gi deg mer å gå på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfBMW Skrevet April 11, 2014 Forfatter Share Skrevet April 11, 2014 Har vært på BMW verksted og hatt diagnose på bilen, men finner ikke feilen. Er dette alvorlig feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Det kan være alt mulig som initierer feilmeldingen. Lav batterispenning f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfBMW Skrevet April 11, 2014 Forfatter Share Skrevet April 11, 2014 Skal batterier spenning være 14,4V? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Mitt ligger på rundt 12V i hvilefase, mens det stiger til rundt 14,4V når dynamoen går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 12, 2014 Share Skrevet April 12, 2014 Vil anta girkassen er gått i nødmodus. BMW skal kunne finne ut av det, alt annet er ikke akseptabelt av et bmw verksted. Det kan være utrolig mye forskjellig som gjør at girkassen går i den modusen, alt fra mekanisk, hydraulikk til elektronikk. Batteri hvilespenning på BMW bør være minst 12,45V. Da er det 75% ladet. Dette kan du sjekke etter at bilen er gått i hvilemodus. Sjekk innlegg av meg på increased battery discharge tråden Vil anta girkassen er gått i nødmodus. BMW skal kunne finne ut av det, alt annet er ikke akseptabelt av et bmw verksted. Det kan være utrolig mye forskjellig som gjør at girkassen går i den modusen, alt fra mekanisk, hydraulikk til elektronikk. Batterispenning på BMW bør være minst 12,45V. Da er det 75% ladet. Dette kan du sjekke etter at bilen er gått i hvilemodus. Sjekk tråden min på increased battery discharge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 12, 2014 Share Skrevet April 12, 2014 http://bimmers.no/topic/781959-feilmelding-batteri/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddsevar Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Jeg har hatt samme feilmeldingen på min E60, jeg fikk også opp en del andre feilmeldinger samtidig, som ABS og lav batterispenning. Etter mye feilsøking hos BMW ble det til slutt konkludert med at dynamoen gav litt høye ladespenning i korte øyeblikk, problemet var kun ifm. kaldstart. Jeg byttet dunamo og har ikke fått feilmeldinger siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå