Gå til innhold

Problemer med en nøkkel Comfort Access

Maxmek
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med en av nøklene. Det gjelder en E60 2009mod.

Med den ene nøklen så virker fjernkontrollen med å låse opp og igjen, men keyless funksjonen virker ikke.

Må sette inn nøkkelen for å starte og den vil ikke låse ved å ta I håndtaket.

Har også prøvd å byte batteriet I nøkkelen uten at det hjalp. Er en stund siden jeg har brukt den nøkkelen, men mener at den virket som normalt sist jeg brukte den.

Den andre nøklen virker som den skal.

Har søkt og testet et par metoder for å initialisere nøkkelen uten hell.

Noen som vet om dette lar seg ordne, eller må man til BMW for å programmere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde det problemet og det kommer og går. Men det er blitt sjeldnere etter at jeg byttet batteri.

Men husk når du skal låse bilen så prøv å bruk tommelen og legg den oppå rillene på toppen av enden av håndtaket. Vend deg litt mot haifinnen.

Tok en stund før idioten meg gadd å lese bruksanvisningen og se at du skal holde i håndtaket forskjellig om du låser eller åpner. To forskjellige sensorer i håndtaket nemlig. Når du åpner så tar du bare i håndtaket, den er det sjelden noe med. Men låsingen er verre da sensoren har mindre overflate.

Du kan stikke til BMW og be de stikke nøkkelen i service avlesnings enheten, der skal de kunne fastslå om nøkkelen er ok eller ikke. Det tar de 2 sekund og det skal være gratis hvis de er hyggelig. Der kan du og få en enkel diagnose rett fra nøkkelen da enkle ting blir lagret i den men ikke alltid hvilken type feil det er. (De er flink til å selge diagnose når du i utgangspunktet ikke alltid trenger det)

Det kan selvfølgelig være nøkkelens elektronikk. Hvis du har E61 med panorama ville jeg sjekket haifinnen og for fukt bak i baggasjerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nei det tror jeg ikke.

Nøkkelen har lagt I et nøkkelskap et års tid siden jeg brukte den sist, og da virket den.

Har lest noe om at den må initialiseres, uten å finne rette oppskriften på hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren til å låse bilen sitter der man normalt sett stikker nøkkelen i døra, inni hjørnet framover. Er samme på min, ta hele håndflata for å låse opp rundt håndtaket, men når jeg låser så dytter jeg bare fingern litt på sia av nøkkellåsen så låser den seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det :) Hmm nei rart. Men ta den med til BMW og be de putte den i avleseren så tror jeg de skal kunne se om nøkkelen er ok eller ikke. Det er jo trådløs forbindelse hos de og.

Usikker på om den må initialiseres eller hvordan det gjøres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var på Bavaria I går, men de var ikke sikre på hva problemet var.

Han på service kjente ikke så godt til comfort access (key less) påsto det var sjeldent på E60??. Måtte komme tilbake etter påska da var BMW mekaniker tilbake fra ferie. De synes det var snodig at knappene på fjernkontroll virket, og bilen startet ved å "putte" inn nøkkelen.

Har fremdeles ikke funnet noe mer oppskrift på eventuell initialisering av nøkkel som funker. Ser ut som det jeg har funnet vedrørende initialisering gjelder eldre BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...