mihle Skrevet April 12, 2014 Share Skrevet April 12, 2014 Har bestemt meg for å lage en liten prosjekt tråd for min E34 nå som jeg skal begynne å jobbe litt mer på den. Bilen er en 530i med rekkesekser og manuell kasse som ble kjøpt av et medlem på forumet. (http://bimmers.no/user/67184-ahellem/) Han var andre eier etter en rikmannsfamilie som kjøpte bilen opprinnelig. Bilen har mye original luksus som blant annet: - 4 el. vinduer - el soltak - el stoler foran - fullt beige skinn interiør - stor kjørecomputer Bilen har kun gått 184 000 km , mindre enn de fleste E34 man ser på veien. Det ble også kun bygget i underkant av 25 000 av E34 med denne motoren, noe som gjør den litt mer spesiell. Diverse bilder av bilen Imgur bestemte seg for å dævve mens jeg satt å skrev innlegget, flere bilder kommer Det som skal gjøres med bilen er stort sett bare å få den så strøken som mulig. Den har et par bulker og en del overflaterust, samt en del slitedeler som burde byttes. Var på langtur og verksted med bilen i helga men hadde ikke tilgang på internett der, kommer som sagt med mer bilder og info straks. Bare å spørre hvis man vil ha noe spesifikt på bilen tatt bilde av, eller har noen forslag og tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 12, 2014 Share Skrevet April 12, 2014 Gratulerer med grombil. Ja 530 med sekser er ikke hverdagskost.Så denne må du paase på. Liker planene dine veldig godt og.Denne blir vel beholdt original også eller:)? Her må du bare pøse ut med bilder og info etterhvert som ting skjer. Det er mat for en e34 entusiast som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 12, 2014 Forfatter Share Skrevet April 12, 2014 Takk! Ja denne skal holdes original Ser at bildesystemet fungerer så jeg skriver litt mer nå med en gang. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 12, 2014 Forfatter Share Skrevet April 12, 2014 Fredag dro jeg fra mitt hjem i Vestfossen opp til Gol, for å komme til et verksted hos noen bekjente hvor man har litt ustyr og ta seg en litt lengre tur med denne flotte bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 12, 2014 Share Skrevet April 12, 2014 Gratulerer med flott bil og veldig bra utgangspunkt, det var gledelig å se denne igjen og at den er i hendene på noen som har fine planer 530I er absolutt en bil som er verd å ta vare på, vet noen vil si det motsatte men gi bilen noen år til så begynner denne å bli virkelig sjelden. Litt artig at du kjenner bilen sin historie, det gir den liksom litt mer sjel synes jeg Godt motoriserte og originale E34 er virkelig ikke lett å finne lengere, ta det som er av kosmetisk og teknisk på den og ellers bare hold den original og clean. Kan love deg at det blir en "Head turner" selv om den ikke har senk, 19", bråkeeksos og sota ruter Her skal de spent følges med videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 12, 2014 Forfatter Share Skrevet April 12, 2014 Da vi var kommet til Gol sentrum stoppet vi på rema og så at eksosanlegget hang ganske lavt, og ca. 5 min seinere datt det helt ned. Heldigvis var vi ikke langt unna verksted. Festene til eksosen var rustet i alle sammen, disse måtte midlergtidig erstattes av metallstrips og eksosbandasje fra biltema, noe som høres risky ut men viste seg å holde 20 mil til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 12, 2014 Forfatter Share Skrevet April 12, 2014 bilder av uhellet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 12, 2014 Forfatter Share Skrevet April 12, 2014 Takk fredrik, jeg er selv en som setter pris på sjarmen av en velholdt originalbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 12, 2014 Forfatter Share Skrevet April 12, 2014 Slipte ned litt lakk og fylte bulkene på panseret med glassfiber, som senere skal pusses ned og dekkes opp med sparkel og originallakk. Slipte også litt rust og dekte til med primer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 12, 2014 Forfatter Share Skrevet April 12, 2014 Må beklage at jeg ikke er så veldig kjent med dette inleggssystemet, bilder av panserarbeidet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 13, 2014 Forfatter Share Skrevet April 13, 2014 Hvis det er noen i buskerud området som har eksosfester til salgs så er det bare å si ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 13, 2014 Forfatter Share Skrevet April 13, 2014 Flere bilder av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Jeg er så smått misunnelig på denne bilen, pre 1990 E34 med litt motor og mye utstyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihle Skrevet April 14, 2014 Forfatter Share Skrevet April 14, 2014 Ja det er det flere som er, har fått komplimenter av både venner og familie. En mann i en E46 ga meg tommel opp i trafikken her om dagen, noe som alltid er like hyggelig Og E34 er nok best før facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 15, 2014 Share Skrevet April 15, 2014 Nja..jeg syens E34 er best uansett årgang men E34er fra "80 tallet", altså 88 og 89 modeller ser man jo aldri lengere og iallflall ikke med litt mer motor en 129 hesters M20 520I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå