Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tuv papirene som fulgte med coliversettet står det at minimums avstand fra gjenge bunn til låsering er 0 mm.

Det står at annbefalt er 50mm fremme og 30 bak. Problemet er at da blir bile latterlig høy. Hvordan stiller biltilsynet seg til dette?

Hvordan er det å justere bil ned. Ta 4 hjuls kontroll. Justere opp og godkjenne settet hos biltilsynet for så å justere ned til samme høyde?

Eventuelt må jeg ta 4 hjuls kontroll før visning. Justere ned og så ta 4 hjuls kontroll igjen, men det er jo ikke akkurat gratis.

Skrevet

Det sikreste er vel nr2.

Men det korrekte er nr1.

Så på biltilsynet på har de ingen måte å kontrollere hjulstilling på? Satser på nr 1 da :P

Skrevet

Det enkleste for deg er å stille høyden du vil ha. Hjul kontroll. Sett den til en høyde du vet den blir godkjent på. Vegvesen. Sett den til sen høyde du vil ha.

Ulempen er jo at bilen ikke er godkjent med den høyden du vil ha da. Og det kan du bli tatt for.

Det aller beste er å få den godkjent slik du vi ha den eller nærmest mulig.

Skrevet

Det får så være. 50mm regelen i tuv papirene gjør det umulig da det er aaaalt for høyt. Forrige gang jeg hadde coilovers på bilen ble jeg aldri stoppet så jeg tar sjansen ;)

Skrevet

Pass på at kuler og krutt er i orden. Det sjekker de :) Vinklene sjekker de ikke, men den må være underskrevet og stemplet fra et godkjent verksted. Lyskontroll sjekket de ikke hos meg. Merking av fjærer, og korrekt høyde i forhold til TUV var de strenge på så dette må også være innafor.

Skrevet

For at ett coiloverkit skal bli godkjent må du få mål fra senter nav til skjermbue. Dette sjekker også BT.

Så går desverre ikke og ta hjulstilling når bilen er justert ned for så å skru opp og godkjenne.

Skrevet

Betyr det at de som tar hjul stilling også måler høyde og noterer dette i måle papirene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...