Hemidog Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Var på EU-kontroll igår, og fikk en liten liste. Som verkstedet sa til meg; myndighetene har virkelig strammet inn! Det er hardt å ha eldre bil for tiden.... Jeg fikk (blant annet): 2- Bakaksel-slakk i innfestninger- begge sider: Dette betydde knirkeforinger, noe jeg byttet for 1,5 år siden. Mekanikeren sa at salt kommer inn i gummibelgen, og forkorter livet til foringen betraktelig, han anbefalte et merke over et annet, som jeg selvfølgelig har glemt. Kjenner dere til om noen merker er bedre enn andre? 2- kast i skiver foran : Jeg byttet skiver og klosser forrige sommer pga akkurat dette, men nå har vibrasjonen under nedbremsing kommet tilbake igjen. OEM skiver ifra KOED. Jeg vet at tung forstilling er et problem på disse bilene, men casterstagene har blitt byttet for bare 1.5 år siden, da med orginal foring. Bør jeg da prøve poly foringer isteden, så kanskje skivene foran lever lengre? Kjedelig og dyrt å bytte skiver hele tiden pga kast.
Robin L Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 sjekket de virkelig om det er kast i skivene? er vell ikke vits å klage til koed lengre sikkert. synes det er rart originale skiver ikke har vart lengre jeg da. jeg har ikke gjort noe med bremsene på min ennå, har hatt den i 4år til sommeren nå. fortsatt ingen vibrasjoner... ang polyforinger så vet jeg ikke helt ass, har hørt de lager litt mere støy. men de er vistnok lette å montere iom at de er todelte da. har du kjøpt deg 750 også forresten? : )
Alpejohn Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Ja nei huff og huff, det er hardt og ha eldre bil.. Det der er jo sånne standard greier som alle biler kan ha.. Hehe.. Polyforing kan kanskje slite ut kula på kasterstaget fortere en orginal foring? Siden den ikke fjærer så lett? Hadde polyforinger før, kan ikke si det var noe problemer, annet en at de knirket litt av og til (ja, jeg smurte som faen når jeg monterte).
Hemidog Skrevet April 23, 2014 Forfatter Skrevet April 23, 2014 Joda, de sakene her var greie, men jeg fikk andre toerfeil som de vistnok hadde sett igjennom fingrene på eu-kontrollen jeg hadde for bare 12 måneder siden (var litt sen forrige gang, hehe). Jeg har satt inn powerflex foringer i casterstag på en E39, og har ikke opplevd noen negative bivirkninger på den. Jeg mener jeg leste et sted at kast i skiver foran kan også oppstå ved mye slark i casterstag, og powerflex var vist sterkt anbefalt for å motvirke dette. Jeg har byttet alle slitedeler i forstilling og bakstilling over de to siste årene, og dette vil bli TREDJE sett med bremseskiver foran (første sett var noen ebay skiver). Jeg er ganske sikker på at vibrasjonen ved nedbremsing skyldes kast i skiver, det ble kurert sist gang jeg byttet skiver og klosser. Spørsmålet er om det er noe mer som er galt, som gjør at skivene blir ujevne igjen etter kort tid. Som sagt er casterstagene relativt nye, men kanskje powerflex + nye stag vil hjelpe i tillegg. Joda, ble et impulskjøp på en 750i Individual ifjor høst Det kommer nok tråd på denne etterhvert (litt som må fikses).
Alpejohn Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Gåen foringer i kasterstag gjør hvertfall at det kan riste ganske bra. Har kjørt med de "dårlige" skivene mine siden jeg kjøpte bilen i januar 2010, til i fjor sommer, begynte å riste i forfjor høst. Så syns de varte lenge til tross for at jeg syns de var stygge me en gang jeg kjøpte bilen. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
S.Hafsmo Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Har ikke byttet bremseskiver på 750en siden jeg kjøpte den. Bremsene er fortsatt supersmooth, og uten noen form for vibrasjoner. Vær obs på at bremser fra Koed ikke nødvendigvis er originale selv om det ikke er nevnt noe om alternativ vare. Polyforinger ville jeg ikke satset på. Monterte det i casterstagene på 540en, og etter bare 2-3000km med hverdagskjøring er disse visstnok utslitte. Jeg hadde vibrasjoner på bremsene i 740en, men mistenker litt at det var skitt mellom skive og nav som gjorde dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå