Gå til innhold

Erfaringer med BMW Performance tuning 200hk på 163hk 20d?

e39520it
 Share

Anbefalte innlegg

Tror du må spekke på litt mer enn bare 15000. Er ikke bare mapping de leverer på det men også en modifisert intercooler. Først vil jeg anta at de fjerner low output (163hk) i styreenheten slik at den får 177 hk(avhengig av hvilken modell du har)

BMW Performance Power Kit

Med BMW Performance Power Kit for BMW 320d, 320xd får den kraftige motoren en ekstra kraftinnsprøytning. Pakkene består av perfekt samstemte program- og maskinvarekomponenter. Tilpasningen av motordataene gir en tydelig økt effekt, men samtidig også større varmeutvikling. Denne utfordringen er løst ved å inkludere en større ladeluftkjøler og en mer effektiv 600 W e-vifte i pakken.

320d/320xd fra 03/2007 til 03/2010: Effektøkningen fra 177 til 197 hk og økningen i det maksimale dreiemomentet fra 350 til 390 Nm gir følgende resultater: 0,5 sekund raskere akselerasjon fra 0 til 100. Fra 80 til 120 km/t er innsparingen 0,8 sekund i 4. gir og 1 sekund i 5. gir. Toppfarten øker med 5 km/t og med 10 km/t for BMW 320d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en 120dA 163hk med Bluefin. Mener den lå på ca. 195hk/400Nm. I forhold til min egen originale 120dA 163hk, så syntes jeg ikke jeg merket noe særlig forskjell, men da vi testet bilene mot hverandre var bilen med Bluefin kjappere fra stillestående, og vesentlig kvikkere i akselerasjon fra ca 70-80 km/t. Tipper det blir noe lignende med BMW sin tuning. Du får så jevnt drag at du ikke merker hvor godt det drar unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 2007 mod E91 N47 man.gear (partnr: 11122179614) dette kan kjøpes for ca 8000,.- + mva fra Tyskland

Hva forhandlerne tar for dette her hjemme vet jeg ikke.

Har sett prøvekjøringsrapporter i Engelske magasiner, og der blir dette kitet anbefalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...