ww2 Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Skiftet automatkasse i en 98 523ia monterte kasse fra en 99mod 523 kassen funker fint i revers men går bare i 4/gir forover,når jeg skifter gir manuelt går den rett i 4igjen.Noen som har peiling på hva problemet kan være?
Alpejohn Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Diagnose?For mye/lite olje? Er kassa lik den du byttet ut? Delenummer osv.
ww2 Skrevet April 24, 2014 Forfatter Skrevet April 24, 2014 Har ikke tatt diagnose ennå,kassa fungerte fint i den andre bilen,har ingenting med olja og gjøre.Kan det ha noe med at det står en annen styresentral på nå??
Alpejohn Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Ikke noe med olja og gjøre? Vis det er for mye/lite så påvirker det selvsagt hvorda kassa fungerer. Om det er hjerna til girkassa du mener, så ja, vil tro det kan skape problemer. Bør jo ikke bruke andre ecu'er som er beregnet på andre kasser.
ww2 Skrevet April 24, 2014 Forfatter Skrevet April 24, 2014 Når jeg sier det ikke har noe med olja og gjøre så betyr det at det er rett olje og rett mengde det er byttet hjerne tenker kansje denne må programeres eller noe sånt?hjenen er selvfølgelig av rett type..
Alpejohn Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Hehe, skjønner. Vet ikke om det må kodes eller ikke, men det bør vel kanskje gjøres, sånn at alt er sånn det skal. Om det er noe som kan forandres.Men det vet jeg ikke noe om. Men er jo mange ECU'er som passer og funker uten koding, men at noen funksjoner mangler, eller er satt opp feil osv. Mulig det gjelder for dette også.
arnhoe27 Skrevet Mai 1, 2015 Skrevet Mai 1, 2015 Fant du ut av hva som var feil?? har det samme problemet på min e39 523... Mvh. Arne Martin
Otis Skrevet Mai 1, 2015 Skrevet Mai 1, 2015 Om det er feks abs feil, eller bilen ikke får helt rett signal fra abs sensorer så går du ikke mer enn 4 gir. Feks ved feil omkrets på dekk. Ikke sikkert det er problemet.
ww2 Skrevet Mai 3, 2015 Forfatter Skrevet Mai 3, 2015 Feilen var at jeg hadde fått feil kasse...Bilen var en 98mod med 5hp-18 kasse,fikk tak i kasse fra en annen 98mod som mangla typeskilt.Tok diagnose og det kom vel opp noe som ingen kontakt med girkasse eller noe sånt.Den nye kassen viste seg og være en 5hp-19 kasse,alle stikk osv var likt men kunne altså ikke brukes på en bil med 5hp-18 org.5hp-19 kassen kom i 9mnd i 1998 så lett og gjøre denne feilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå