BMWE39turbo Skrevet April 25, 2014 Skrevet April 25, 2014 Fikk en del feilmeldinger på feilsøkingen idag, noken som kan oversette disse feilene og forklare meg kva eg må fikse , eventuelt hvilke deler? Satt evig stor pris på det! Takk! BIL; E39 535ia 99mod DME: funktion insugnings-kamaxelstyrning cylinderbank DME: Styrning eflakt DME: Tändningsbortfall på flera cylindrarDME: Tändningsbortfallsidentifiering cyl. IKE: spänningsförsörjning kl. 15 felaktig IKE: tankgivare 1 (bränslepumpesidan)IKE: tankgivare 2 (utan bränslepump)LWS: Matning (Klämma 30) Felöversikt:Funktion insugnings-vanos rad 1 Tändningsmissidentfifisering cyl 3Tändningsmissidentfifisering vid flera cylindrar Aktivering elfläkt
Otis Skrevet April 26, 2014 Skrevet April 26, 2014 Er disse feilkodene reelle? Eller har det ikke vært lest på ei god stund?
BMWE39turbo Skrevet April 26, 2014 Forfatter Skrevet April 26, 2014 Sist lest 149840km, bilen har nå gått 180488.Men har ulyder i motorrommet og den fusker ved normal kjøring i oppoverbakker / popper endel på tomgang også, og tomgangen går på rundt 500. Skal dog bytte; toppdekselpakning, luftpumpe, kjedestrammer, eksosventil/deksel som ligger helt bak i motoren og et par ting til var de, har ikkje bestillingen foran meg no men.. Har også bytta LMM, den må vel ikkje programmeres på en så gammel bil? 99mod e39 535iaulyden;http://s1091.photobucket.com/user/520dd/media/20140423_171627.mp4.html
quandt1960 Skrevet April 26, 2014 Skrevet April 26, 2014 Men for meg virker det som om du har alvorlig problem i det elektriske systemet. Hva er batterispenningen din når bilen er i hvilemodus? Vent em time to etter st bilen er stoppet, evt kan du ta på langlyset manuelt med bilen av og holde det på i 5 min for å framtvinge hvilemodus. Mål spenning fra motorrom pluss mot nærmeste jordingspunkt så selve batteriet. Det bør være minst 12.25V For lav spenning kan gi problemer med motorhjernen
BMWE39turbo Skrevet April 26, 2014 Forfatter Skrevet April 26, 2014 ja, legger de til no i første post
Otis Skrevet April 26, 2014 Skrevet April 26, 2014 Det er så lenge siden det er lest feilkoder at mange av de kan være gamle og ikke reelle. Les av på nytt, slett, kjør en tur, Les av på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå