A.Elstad Skrevet April 26, 2014 Share Skrevet April 26, 2014 Sitter å ser litt på en 535 v8 med manuell, er dette en bra bil,motor osv? Er denne v8 like bra som den i bmw 540? mener å ha hørt at den er så bra. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47899231&folderId=4344822a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Det er samme motor som i 540/740/735. Med litt mindre volum enn på 740/540 Ganske solide motorer. Men oljepumpen har en tendens til å løsna pga vibrasjoner på V8'n. Anbefaler og ta et oljeskift. Og mens olja er ute så skru av bunnpanna og sjekk at alle bolter på pumpa sitter godet fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Gå for noe med større motor, du kommer til å angre etter en liten stund, så tenker du: "skulle ha kjøpt en med litt større motor" ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Gå for noe med større motor, du kommer til å angre etter en liten stund, så tenker du: "skulle ha kjøpt en med litt større motor" ★sent from my wifi microwave★Så M5 er eneste E39 alternaltiv? 540 er ikke så mye raskere enn 535. Og de fleste 540 har automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Nei ikke m5. Blir som å se på e34 520 6'r med 24 ventiler og 525 6'r med 24 ventilen 0.5 l i forskjell på motor volum. Det er 32 hk, det er en vesentlug foskjell. Gidder ikke krangle, gå for 535n men manuell eller bruk litt tid på å lete flere plasser. Les her, riktignok ikke mtech osv på de orginale norske. http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=9208 ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Og dessuten føler du deg tryggere med mere hester under panseret. ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 En kollega hadde en E39 535i med manuell, den røska rimelig bra den altså så jeg tror ikke du trenger å være redd for å mangle krefter. Men det er klart at 540I er å foretrekke men forskjellene er ikke så store synes jeg Ett tips er forøvrig Tysklands import, du får nyere bil, ryddig service historikk, 2 eiere og lavere kilometerstand til samme prisen som denne du linker til http://www.mobile24.no/details.htm?id=189113402&offset=98&source=mob&type=autos〈=nor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Hehe.. jeg tror ikke en merker stor forskjell på 32 hk fra eller til ved vanlig daglidags kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet April 28, 2014 Share Skrevet April 28, 2014 Sitter å ser litt på en 535 v8 med manuell, er dette en bra bil,motor osv? Er denne v8 like bra som den i bmw 540? mener å ha hørt at den er så bra. Kommer litt an på hva du ser for deg når du tenker "bra bil, motor osv". Jeg vil nok tro 540 fungerer merkbart bedre, og også vil være mer "attraktiv" senere. Jeg har en facelift 540iT (6-trinns manuell) om du ikke trenger bil før til høsten. Kristiansan'årn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Elstad Skrevet April 28, 2014 Forfatter Share Skrevet April 28, 2014 Har det ikke travelt med å kjøpe bil. Hvilken pris er det snakk om på den? Send gjerne noen bilder og litt info om bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet April 28, 2014 Share Skrevet April 28, 2014 Prisen vet jeg ikke enda, ser de er priset i alle retninger de bilene. Det er en org 2001 540i touring (prod 10/00), org facelift. svart 18" Breyton 6-trinns manuell girkasse sportskinn svart taktrekk el. takluke Nivåregulering navi (stor org skjerm) Oppgradert stereo (høres, men synes ikke) Ryggekamera Regnsensor M-front Komplett eksos fra Alpina B8 4.8 M5-diff (med diffbrems) M5-stabstag bak M5 styresnekke (kortere utveksling) Yellowstuff bremseklosser GroundControl tårnlager (camberplater) Svært underholdende bil til typen å være! RS-Heggem reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Elstad Skrevet April 28, 2014 Forfatter Share Skrevet April 28, 2014 Hørtes jo meget bra ut, har du noen bilder? Har den godt langt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet April 29, 2014 Share Skrevet April 29, 2014 hadde nok definitivt gått for en 540 med manuellkasse:) eneste disse bilene mangler er diffsperre! rått drag i disse motorene:) bruker ikke fullt så mye som M5. min 540i går ned på 0.86(målt full tank til full tank før/etter endt kjøring) dette på kjøring med mye fjell og tunneler(må gi på i tunnelene for lyden er rettogslett hærlig) ganske så skuddsikre motorer også sålenge en følger med på oljepumpa:) den jeg har er også ganske så spesiell med tanke på vognkortet. da min har oppført 224kw og 305hk i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Elstad Skrevet April 29, 2014 Forfatter Share Skrevet April 29, 2014 Pen bil du har der. Ikke mange av de her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Elstad Skrevet Mai 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2014 Prisen vet jeg ikke enda, ser de er priset i alle retninger de bilene. Det er en org 2001 540i touring (prod 10/00), org facelift. svart 18" Breyton 6-trinns manuell girkasse sportskinn svart taktrekk el. takluke Nivåregulering navi (stor org skjerm) Oppgradert stereo (høres, men synes ikke) Ryggekamera Regnsensor M-front Komplett eksos fra Alpina B8 4.8 M5-diff (med diffbrems) M5-stabstag bak M5 styresnekke (kortere utveksling) Yellowstuff bremseklosser GroundControl tårnlager (camberplater) Svært underholdende bil til typen å være! Ble "litt" gira på denne bilen din. Hadde vært supert med noen bilder av den. Passer egentlig meget bra for meg at du vurderer å selge til høsten. Bare å ta kontakt vis du bestemmer deg for å selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå