Gå til innhold

Byttet ccc-enhet, kontroll virker ikke

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp kjøpt meg en e91 2008 mod. Det er LCI, så navi et ccc med ny type kontroll, men gammel look. Spilleren i bilen virket ikke når jeg kjøpte den. Fikk ny tilsendt av selger. Prøvde å bytte den i dag. Det som skjedde da, var at jeg ikke får gjort noen ting med kontrollen. Uansett hvilken knapp jeg trykker på der, er navi i samme "modus"

Må den koden eller liknende før det vil virke? Eller noen andre ideer? Spilleren er helt ny fra gs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen E90/E91 LCI ble levert med CIC kontroller og CCC spiller (slik E60/E61 i ble gjort i en periode). Har bilen navigasjonssystem professional ble bilen kun levert med CIC. Uansett må spilleren kodes til bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen E90/E91 LCI ble levert med CIC kontroller og CCC spiller (slik E60/E61 i ble gjort i en periode). Har bilen navigasjonssystem professional ble bilen kun levert med CIC. Uansett må spilleren kodes til bilen din.

Min har hvertfall gammel layout på navi, med ny type kontroll i midtkonsoll. Syns det er rart at den nye spilleren virker bortsett fra kontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en 2008-modell er det ikke usannsynlig at forrige eier har byttet kontrollhjulet selv til et nyere. Ny navigasjon kom på 2009-modellene.

Den gamle spilleren din var isåfall kodet om slik at den nye typen kontrollhjul skulle fungere, noe den nye naturligvis ikke er.

I tillegg skal disse kodes til bilen slik Saltkjelen skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et bilde av bilen innvendig så vi kan få sett hva slags spiller du har?

Det er også relevant å vite om du har en LCI eller ikke. Årstallet ditt stemmer ikke overens med påstanden om LCI, men samtidig ble aldri 320dAT xDrive levert som pre-LCI (om det er denne bilen du har problemer med?).

Om det viser seg at du har LCI (noe jeg antok i mitt første innlegg), har du feil navigasjonsspiller i bilen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et bilde av bilen innvendig så vi kan få sett hva slags spiller du har?

Det er også relevant å vite om du har en LCI eller ikke. Årstallet ditt stemmer ikke overens med påstanden om LCI, men samtidig ble aldri 320dAT xDrive levert som pre-LCI (om det er denne bilen du har problemer med?).

Om det viser seg at du har LCI (noe jeg antok i mitt første innlegg), har du feil navigasjonsspiller i bilen din!

Har ingen bilder. Men alt er levert originalt( bekreftet av bmw) Det er ny kontroll, med 7 knapper og hjul. Programvare/software, eller hva man skal kalle det, er med den gamle layouten. Er også facelift med nye front/baklys osv.

Vet du om noen som kan kode det, annet en org.bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...