Sindreh Skrevet Mai 2, 2014 Skrevet Mai 2, 2014 Men da tar du den inn på et uavhengig verksted. Det kommer på det samme hvilket som blir valgt. Du vil jo ikke betale frakt for å kjøre den til bjørkelangen ikkesant.. Med mindre de betaler for det. Men spør forbrukerrådet om du selv kan velge verksted. Virker som de prøver å "skremme" deg litt. Få alt skriftelig ved slike avtaler.
Sindreh Skrevet Mai 2, 2014 Skrevet Mai 2, 2014 Pluss at den antagelig har dratt inn falskluft, siden det er sprekk i belgen. Konge bil forresten!
steinsus Skrevet Mai 4, 2014 Skrevet Mai 4, 2014 Det er veldig kjedelig når slikt skjer, jeg har hatt 2 lignende saker som kjøper de siste årene, og begge ganger hjalp ikke forbrukerrådet meg noe. Jeg gikk til min advokat og fikk han til å sende et korrekt formulert brev til selger(ne), siden dette hendte på vei hjem fra kjøp av bilen så er det hva som står i kontrakten som kan tippe litt i feil favør, men i begge mine tilfeller så kom jeg greit ut av det bare fordi jeg brukte advokaten til den skriftlige formuleringen (koster ca en høvding for å få laget et slikt brev) Det er en veldig viktig sak med reklamasjonsretten, men undersøkelsesplikten til kjøper er vel så viktig, som konklusjon så ender alt ut i jussen og hva som står i kontrakten og hvor villig selger er til å imøtekomme en fornuftig løsning. Reklamasjonstidspunktet er viktig men siden du har varsla selger om at noe er galt så er du innenfor uansett. Skulle det bli en sak hvor det ender med advokatkrangler så husk at nesten alle bilforsikringer har rettshjelp, eller de aller fleste har det i boligforsikringen også, for ikke å snakke om hva NAF medlemmer har som goder også. Du må gjerne ringe meg for noen gode tips, men jeg tror jeg har fått med det meste her. Grisefin bil forresten Vh. Stein Sindreh og Newgarden93 reagerte på dette 2
Newgarden93 Skrevet Mai 22, 2014 Forfatter Skrevet Mai 22, 2014 Da har jeg fått hevet kjøpet på bilen. Måtte få en advokat til å skrive et formelt brev til forhandlere for å få dem til å ta imot bilen. De få tusenlappene advokaten kosta meg var vert ver en krone. Vil sende en stor takk Steinsus her inne på forumet for veldig gode råd Hadde det ikke vert for han hadde jeg enda hatt bilen i garasjen. På tur tilbake til forhandler. Djwik reagerte på dette 1
steinsus Skrevet Mai 22, 2014 Skrevet Mai 22, 2014 Det skulle bare mangle !!! Glad jeg kunne hjelpe ! Godt at det løste seg. Synd med bilen bare, men slik er det nå iblandt ! Sett fokus på e21'n nå og legg dette bak deg. Vh. Stein Djwik og Newgarden93 reagerte på dette 2
Newgarden93 Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Skrevet Mai 24, 2014 Kanskje det går og få den til en grei pris Du kan jo høre med Orre bil om de selger den sånn som den står
bmwpower86 Skrevet Mai 24, 2014 Skrevet Mai 24, 2014 skal høre med dem jeg bilen er jo ett fint prosjekt
sveigis Skrevet Mai 26, 2014 Skrevet Mai 26, 2014 Trist når sånt skjer men uansett godt når ting ordner seg. Denne bilen har gått nede i nabolaget hos meg ,og jeg syntes bilen var bare nydelig. Hvordan virket bilen ellers med tanke på rust,slitasje ?
torbfer Skrevet Mai 26, 2014 Skrevet Mai 26, 2014 Hva sleger du ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47697072&searchclickthrough=true
Newgarden93 Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Skrevet Juni 5, 2014 Trist når sånt skjer men uansett godt når ting ordner seg. Denne bilen har gått nede i nabolaget hos meg ,og jeg syntes bilen var bare nydelig. Hvordan virket bilen ellers med tanke på rust,slitasje ? Bilen var langt fra strøken, masse lakk flekking, bulker og riper, og ikke komplett. verdi i mine øyner. 100.000,-
Newgarden93 Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Skrevet Juni 5, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47697072&searchclickthrough=true Hadde vert gromt det der, men nå har jeg vert og henta meg en bmw e39 m5 frode1976 reagerte på dette 1
hybelkaninen Skrevet Juli 18, 2014 Skrevet Juli 18, 2014 Denne bilen sto mye hos Bavaria da den gikk her i området, så jeg er ikke overrasket over hva jeg leser. Den ligger btw fortsatt ute på Finn.no uten å være merket med "solgt" http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46938665&searchclickthrough=true Hva er det som er riktige her da? Dette er min tidligere bil (Lauvdal til etternavn hvis du vil skjekke dette) Jeg jobbet hos Relacom arendal som har felles parkering med Bavaria arendal. Og jeg kan love deg en ting at maken til driftsikker sportsbil har jeg aldri vært borti. Den startet hver gang og viste aldri tegn til svakheter. Da jeg leverte bilen fra meg til Orre bil, Var denne så godt som STRØKEN, siste turen jeg hadde med den var Fra Fevik til Bjørklangen (orre bil) ca 4 timer, helt uten problemer. så det er svært trist at dette skulle skje. rett før jeg ga den fra meg ble det byttet vifte clutch, olje, filter, samt at jeg gikk over hele bilen for å skjekke om det var noen svakheter. Jeg fant INGEN svakheter som kunne tyde på at dette skulle skje og jeg vil si jeg har ganske god innsikt og erfaring med disse motorene.Til OP, og utifra det jeg leser, har du mest sannsynlig vridd toppen/smeltet toppakningen hvis du har eksos i frostvesken. du må huske at med en så lang motor som S38 er det mye flate mellom topp og blokk noe som gjør at hvis man ikke er nøye på å varme den ordentlig opp, og kjøre forsiktig i begynnelsen vil toppen vri seg, samme skjer om man kjører den varm. Da vil også toppen utifra design vri seg og ødelegge toppakning- som igjen vil begynne å lekke. Dette var svært synd da denne bilen hadde MANGE år igjen utifra den standen jeg leverte den i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå