Slavearbeider'n Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Idag skulle bytte bremseklosser på bilen. Jeg prøvde alt av verktøy for å få av caliperen. Prøvde 8mm og 6mm. Etter det jeg kunne se så er det umbrako skruer som holder calipren fast. Kan dette stemme? Trenger jeg spesialverktøy eller må jeg ha en 7mm pipe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Det er to bolter på hver calipter. Disse er vel 16mm. That's it. Bare å trekke de av skiven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Glideboltene på e46en trenger 7mm hex, ellers kan du vel også skru av klaven istede, som sitter festet med to 16mm bolter som nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2014 Glideboltene på e46en trenger 7mm hex, ellers kan du vel også skru av klaven istede, som sitter festet med to 16mm bolter som nevnt over. Anelse om hvor jeg kan få tak i det? Har sett på Biltema og Jula. Har bare 4, 5, 6 mmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rikard4 Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 wurth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2014 En kompis ringte og han hadde delen. Flaks.... Ut å skru i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 En ting jeg anbefaler at du får tak i er en rekylfri plastslegge. 16mm boltene (kan) sitte no inne i grønneste skauen fast.. Da er den gull verd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 Glideboltene på e46en trenger 7mm hex, ellers kan du vel også skru av klaven istede, som sitter festet med to 16mm bolter som nevnt over. Ganske sikker på at det er torx, og T45 for å være helt nøyaktig. Nærmest alle biler jeg har skrudd på som har glidebolt har den størrelsen. Edit: Måtte ut å sjekke på min egen bil, både T45 og HW7 passet. Eneste var at det kjentes ut som at HW7 passet litt rart. Skal sjekke dette litt mer nøye neste gang jeg bytter klosser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE30I Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 Er 7mm unbrako, helt sikkert:), husk og smøre gliderene med kobberpasta eller lingnende produkt:) må ut med disse for og få ut klossene:) har gjort dette mange ganger, sist for 2 dager siden:) Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 Jeg har aldri skrudd ut glidebolter ved bytte av klosser. Kun én gang for en annen jobb, der det var selve glideboltene som skulle byttes. Pleier å smøre de selv, men da trekker jeg de bare ut (uten å skru på dem, når klossene er ute) BMW sier forøvrig at man ikke skal smøre dem i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 Silikonfett på gliderene, ikke kobberpasta. Kobberpasta trekker til seg så mye drit og blir hardt. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 Gått for å ikke smøre glideboltene så langt, så får man se om det var en dum ting eller ikke, da det virker som det er litt delte meninger rundt det. Skal sies at glideboltene bak er noe herk, spesielt den på toppen da du ikke har store plassen mellom den og demperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå